خبرنگاران آخرین کشور اروپایی هم ورود کرونا را اظهار داشت

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران- خبرنگاران- مونته نگرو تنها کشور اروپایی که تا به امروز هیچ موردی از ابتلا به کووید19 در آن گزارش نشده بود، بامداد چهارشنبه دو مورد ابتلا به این ویروس را تایید کرد.

خبرنگاران آخرین کشور اروپایی هم ورود کرونا را اظهار داشت

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شبکه خبری سی ان ان بامداد چهارشنبه گزارش داد با اعلام داسکو مارکویچ نخست وزیر مونته نگرو مبنی بر ثبت دو مورد ابتلا به کووید19 در این کشور، اکنون دیگر همه کشورهای اروپایی با این ویروس درگیر شده اند.

دولت مونته نگرو پس از تایید این دو مورد در بیانیه ای بیان کرد که حمل ونقل ریلی و اتوبوس، ورزش های فضای بسته و باز، اماکن تفریحی و استخرها در این کشور تعطیل می گردد.

در این بیانیه همچنین اعلام شده که آرایشگاه های مردانه و زنانه تعطیل شده و مردم توصیه به تعویق جشن های عروسی و برگزاری محدود مراسم تدفین می شوند.

دولت مونته نگرو به فروشگاه ها دستور داد که 2 ساعت کاری آغازین روز خود را به ارایه خدمات به کهن سالان و معلولان اختصاص دهند.

مونته نگرو روز گذشته همه پروازهای داخلی و خارجی و همچنین حمل ونقل اتوبوسی و ریلی بین المللی را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

سران اتحادیه اروپا سه شنبه شب توافق کردند که مرزهای خارجی این اتحادیه را به مدت 30 روز برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ببندند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا و بریتانیا از محدودیت 30 روزه برای سفر به اتحادیه اروپا مستثنی هستند.

آلمان پیشتر به شهروندان خود درباره سفر به خارج از این کشور هشدار داده بود و مرکل نیز تاکید نمود که برلین از روز چهارشنبه محدودیت جدید اتحادیه اروپا را اعمال خواهد نمود.

صدراعظم آلمان همچنین گفت که سران اتحادیه اروپا در نشستی که امروز به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار کردند، موافقت کردند که برای بازگرداندن شهروندان خود از دیگر کشورها، به صورت هماهنگ عمل نمایند.

کرونا تقریبا در همه کشورهای اروپایی شایع شده و ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه بیشترین درگیری را با این ویروس دارند.

ایتالیا روز سه شنبه بیان کرد که 2 هزار و 503 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست داده اند. ایتالیا با 31 هزار 506 مورد ابتلا به کرونا، پس از چین دومین کشور دنیا از لحاظ ابتلا و مرگ ومیر ناشی از این ویروس است.

در اسپانیا، تا به امروز 11 هزار و 748 نفر به کرونا مبتلا شده و 533 نفر نیز در اثر این ویروس جان باخته اند.

آلمان هم 9 هزار و 352 مورد ابتلا و 24 مورد مرگ ناشی از کرونا گزارش نموده است.

در فرانسه 7 هزار و 730 نفر مورد قطعی مبتلا به کرونا و 175 مرگ ثبت شده است.

یک هزار و 950 نفر در انگلیس و یکهزار و 705 نفر در هلند به کرونا مبتلا شده اند. در این دو کشور به ترتیب 71 نفر و 43 نفر جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1028

به "خبرنگاران آخرین کشور اروپایی هم ورود کرونا را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین کشور اروپایی هم ورود کرونا را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید