کاهش 38 درصد فروش جهانی خودروسازان ژاپنی

به گزارش وبلاگ واحدی، فروش جهانی خودروسازان ژاپنی در ماه می برای سومین ماه متوالی 38 درصد افت کرد، زیرا بیشتر کارخانه های خودروسازی و نمایندگی ها به علت محدودیت های کرونا همچنان بسته هستند.

کاهش 38 درصد فروش جهانی خودروسازان ژاپنی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، فروش جهانی خودروسازان ژاپنی در ماه می، برای سومین ماه متوالی 38 درصد افت کرد. زیرا بیشتر کارخانه های خودروسازی و کنندگی ها به علت محدودیت های کرونا همچنان بسته هستند.

به گزارش رویترز، بر اساس برآورد های رویترز از داده های منتشر شده این شرکت ها، هفت خودروساز بزرگ این کشور ماه گذشته، در مجموع 1.47 میلیون دستگاه خودرو فروختند که به شدت از 2.38 میلیون دستگاه مدت مشابه سال گذشته کمتر است. با این حال، این کاهش از افت 50 درصد، ماه آوریل کمتر است.

تولید جهانی در این خودروسازان 62 درصد کاهش یافته و به 918.974 دستگاه در ماه می رسیده است که در مقایسه با ماه آوریل 55 درصد کمتر است.

تقاضا برای خودرو در جهان در ماه مارس کاهش یافت، زیرا مردم بیشتر کشور ها مجبور شدند به علت محدودیت های قرنطینه ای در خانه بمانند.

بسیاری از کشور ها اقدامات محدودیت زای خود را کاهش داده اند، اما کارشناسان صنعتی پیش بینی می کنند 5 سال طول می کشد تا تقاضا در این صنعت به سطح سال 2019 برسد.

شرکت تویوتا موتورز، بزرگ ترین شرکت خودروسازی ژاپن در ماه می، 609 هزار 460 دستگاه خودرو فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد کمتر است. نیسان موتوز، 37.3 درصد و هوندا موتورز 29 درصد کاهش فروش داشتند.

فروش خودرو تقریبا در تمامی مناطق از آمریکای شمالی تا اروپا خسارت دیده است. چین تنها نقطه روشن در این زمینه هست که شرکت های تویوتا، نیسان و مزدا موتور، آمار فروش بالاتر را در آن گزارش کرده اند.

بیشتر خودروسازان، به علت شیوع کرونا و محدودیت ها در آمریکا و اروپا، خود را برای یک خسارت مالی بزرگ آماده می کنند. تویوتا اعلام کرده است انتظار دارد میزان سودش در این سال 80 درصد افت کند که کمترین میزان در 9 سال گذشته به شمار می رود.

شیوع کرونا بیشتر بر نیسان فشار وارد کرده است که پیش از این بیماری، با کاهش فروش و سودآوری روبرو بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1223

به "کاهش 38 درصد فروش جهانی خودروسازان ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 38 درصد فروش جهانی خودروسازان ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید