گردشگری ورزشی در طارم توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ واحدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: به منظور توسعه و رونق گردشگری ورزشی حرکت های خوبی در شهرستان طارم شروع شده است.

گردشگری ورزشی در طارم توسعه می یابد

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

میراث آریا: روابط عمومی میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند آدینه 16 خرداد 99 گفت: جهانگرد ورزشی سهم بزرگی در دنیای جهانگردی دارد و با هدف تحقق این مهم ارتباط تنگاتنگی با اداره کل ورزش و جوانان شهرستان طارم خواهیم داشت و در قالب تفاهم نامه برنامه های عملیاتی نیز تعریف می گردد. تعامل و همکاری بیشتر بین میراث فرهنگی و هیئت های ورزشی کوهپیمایی برای حفظ و حراست آثار تاریخی در طارم انجام می گردد. محور مهمی که اکنون در شهرستان طارم در دستور کار داریم، محور درام - شیرین سو - نوکیان به سمت ماسوله است.

او اظهار کرد: راستا نوکیان به ماسوله که طی این پیمایش از مرز سه استان زنجان، اردبیل و گیلان می گذرد، یکی از جذاب ترین راستاهای جهانگردی استان است. این راستا به نصب تابلوهای مسافت، نصب تابلوهای جهت نما، ایجاد کمپ های استراحت، بلد محلی و نقشه نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی زنجان اضافه نمود: با توسعه جهانگردی ورزشی، مواردی همچون طبیعت درمانی، جاذبه های مربوط به برگزاری مسابقات و جشنواره ها در فصل بهار و زمستان از جمله مواردی است که بالاترین اهمیت در توسعه جهانگردی ورزشی شهرستان طارم را داراست. همچنین طبیعت گردی به عنوان یک الگوی فضایی در چند وجه باید در شهرستان طارم مورد توجه قرار گیرد که سفر به مناطق طبیعی، بهره بری از مناطق طبیعی و تاثیراتی که جریان جهانگردی در این مناطق بر جای می نهد، دارای اهمیت است.

ارجمند به بیان نقش کوهنوردان در حفظ آثار و جهانگردی پرداخت و گفت: اداره میراث فرهنگی آمادگی لازم برای همکاری و تعامل با هیات های کوهنوردی و اداره ورزش و جوانان در همه زمینه ها را دارد و می توان در کنار هم از امکانات موجود در جهت پیشرفت جهانگردی ورزشی در شهرستان استفاده کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1183

به "گردشگری ورزشی در طارم توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ورزشی در طارم توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید