112 تا 170 دلار جریمه برای ماسک نزدن در اروپا (

به گزارش وبلاگ واحدی، مردم یونان، آلمان، فرانسه و بریتانیا ملزم به استفاده از ماسک در خارج از خانه هستند.

112 تا 170 دلار جریمه برای ماسک نزدن در اروپا (

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

قرنطینه و تعطیلی گسترده در سراسر اروپا در حال حذف شدن است و در این راستا کشورهای دنیا در استفاده از ماسکِ صورت برای کاهش شیوع کرونا تاکید دارند.

در حال حاضر مردم در بسیاری از نقاط دنیا مجبور به استفاده از ماسک در فضای خارج از خانه، وسایل حمل و نقل عمومی و فضاهای بسته مانند مغازه ها و مدارس هستند.

یه گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه دنیای تلویزیون چین (cgtn)، در آلمان ایالت های مختلف اختیارات جداگانه ای برای اجرایی کردن قوانین مربوط به ماسک صورت دارند. کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی که زیر مجموعه پادشاهی متحد بریتانیا (UK) محسوب می شوند نیز اقدامات مشابهی را برای استفاده اجباری از ماسک صورت انجام داده اند و شیوه های آنها با شیوه های اجرا شده در انگلستان متفاوت است.

استفاده از ماسک سرعت شیوع کرونا را کاهش می دهد

جریمه

وزارت بهداشت فرانسه در روز گذشته اظهار داشت کسانی که مقررات استفاده از ماسک در اماکن عمومی بسته در این کشور را نقض نمایند 135یورو جریمه خواهند شد. دولت فرانسه پیش از این همزمان با لغو تدریجی قرنطینه در این کشور استفاده از ماسک در وسائل حمل و نقل عمومی را اجباری نموده بود.

در بریتانیا نیز نزدن ماسک در اماکن عمومی تا اوایل ماه جاری حدود 121 دلار جریمه در بر داشت.

همین موضوع که این روزها جرم و تخطی از قانون محسوب می گردد حدود 113 دلار جریمه در اسپانیا و حدود 152 دلار جریمه در یونان در بر دارد. جرایم نپوشیدن ماسک در آلمان با توجه به مناطق مختلف و شدت شیوع کرونا متفاوت است و در بایرن در سختگیرانه ترین حالت به 163 دلار می رسد. در ایتالیا نیز مردم به دلیل تخطی از قوانین استفاده از ماسک صورت از مترو اخراج خواهند شد.

شرایط اجبار ماسک

پس از آنکه مطالعات جدید از میزان اثربخشی ماسک ها در انتقال بیماری کرونا خبر دادند، کشورها نیز مواضع خود در برابر ماسک ها را تغییر داده اند. بریتانیا که پیش از آنالیز دستورالعمل های جدید، استفاده جدی از ماسک برای مقابله با ویروس کووید-19 را رد نموده بود اینک استفاده از ماسک ها را اجباری نموده است.

اسپانیا نیز در روزهای گذشته استفاده از ماسک در مراکزی که حفظ فاصله اجتماعی در آن امکان پذیر نیست را اجباری کرد.

در این میان به قوانین استفاده از ماسک در بعضی از کشورهای اروپایی مانند بریتانیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، یونان می اندازیم. این کشورها از ابتدای ماه گذشته میلادی (ژوئن) در حال خارج شدن تدریجی از تعطیلی های سراسری و قرنطینه هستند و کوشش دارند زندگی عادی را از سر بگیرند.

حمل و نقل عمومی

از ماه آوریل امسال استفاده از ماسک در مراکز حمل و نقل عمومی 16 ایالت آلمان اجباری شد. یونان، اسپانیا و ایتالیا نیز پس از آلمان همین شیوه را در پیش گرفتند. در فرانسه و بریتانیا نیز استفاده از ماسک در سامانه های حمل و نقل عمومی برای افراد بالای 11 سال اجباری شد.

مدارس

استفاده از ماسک برای معلمان و دانش آموزان در آلمان اجباری است.

در اسپانیا بچه ها بین 11 تا 18 ساله باید از ماسک استفاده نمایند و آنها ملزم به رعایت فاصله 1.5 تا 2 متری بین خود هستند. پوشاندن صورت در مدارس بریتانیا اجباری نیست اما معلمان ملزم به پوشش صورت خود هستند.

آنها باید در ارتباط با بچه ها دارای علائم بیماری، از تجهیزات محافظتی صورت مانند ماسک یا شیلدهای محافظ استفاده نمایند.

در فرانسه معلمان باید ماسک بزنند و در فاصله یک متری از محصلان قرار گیرند. مدارس در ایتالیا تا سپتامبر (اواخر شهریورتا اواسط مهر) تعطیل هستند و هنوز قوانینی در این مورد برای مدارس ایتالیا اعلام نشده است. در یونان نیز مدارس باز شده اند و استفاده از ماسک به شدت تبلیغ و تشویق می گردد.

فضای عمومی

مردم یونان، آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز ملزم به استفاده از ماسک در خارج از خانه هستند. استفاده از ماسک نیز در مناطق لومباردی شمال ایتالیا اجباری شده است. این منطقه کانون رشد کووید-19 در ایتالیا محسوب می گردد. در اسپانیا نیز گردهمایی بیش از 6 نفر یا بیشتر در خارج ار خانه نیازمند استفاده از ماسک است.

رهیابی تغییر رفتار مردم در چند کشور اروپایی در استفاده از ماسک

درصد مردم در استفاده از ماسک در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، نروژ،سوئد، فنلاند و دانمارک/ نمودار: موسسه آمار یوگاو گاورمنت

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1267

به "112 تا 170 دلار جریمه برای ماسک نزدن در اروپا (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "112 تا 170 دلار جریمه برای ماسک نزدن در اروپا ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید