4 روش نگهداری از خوراکی ها در منزل متناسب با نوع ماده غذایی

به گزارش وبلاگ واحدی، روش های نگهداری از موادغذایی به طور مستقیم بر کیفیت غذا تأثیر می گذارد. آشنایی با بهترین روش ها و محیط ها برای نگهداری از خوراکی ها در منزل با توجه به نوع مواد غذایی، دورریز آن ها را تا حد زیادی کم نموده و از اسراف جلوگیری می نماید.

4 روش نگهداری از خوراکی ها در منزل متناسب با نوع ماده غذایی

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

روش نگهداری از مواد غذایی روی اپن

به گزارش خبرنگاران از redfun،گاهی روی اپن و کانتر بهترین جا برای نگهداری از بعضی مواد غذایی است، از جمله:

1. سیر، پیاز و صدف

این مواد غذایی را نمی توان بیشتر از دو هفته در یخچال نگهداری کرد، زیرا با گذشت زمان مزه خود را از دست می دهند.

روش های نگهداری سیر به مدت طولانی

2. سیب زمینی، گوجه فرنگی و کدوحلوایی

شاید نگهداری از سبزیجات خارج از یخچال کمی عجیب به نظر برسد؛ اما این سبزیجات بهتر است بیرون از یخچال در محلی خشک و خنک نگهداری شوند.

3. مرکبات، خربزه، هندوانه، طالبی و موز

درست همانند سبزیجات، این مواد غذایی نیز باید بیرون از یخچال نگهداری شوند؛ اما به محض اینکه پوست آن ها کنده شد، جای آن ها درون یخچال است.

4. نان

نان را داخل فویل یا کیسه فریزر بپیچید تا رطوبت خود را از دست ندهد، سپس آن را درون فریزر قرار دهید. پیش از سرو نان یخ زده، آن را برای چند دقیقه درون فر بگذارید.

5. کیک و پای

کیک معمولی و کیک یخی اگر محکم درون پلاستیک پیچیده شده باشند تا 2 هفته سالم می مانند. اما به محض بریدن کیک 3 تا 4 روز وقت دارید که آن را مصرف کنید. پای میوه تا 2 روز بیرون از یخچال سالم خواهد ماند؛ اما پس از آن باید در یخچال نگهداری گردد.

بهترین روش نگهداری از خوراکی ها درون کابینت

بعضی از مواد غذایی باید همواره درون قفسه های کابینت نگهداری شوند، از جمله:

1. خشکبار

به طور کلی خشکبار تا 6 ماه سالم می مانند؛ اما توصیه می گردد پس از باز کردن درب ظرف خشکبار، آن را در یک محیط بسته نگهداری کنید.

2. آجیل

آجیل تا حد امکان دور از هوای آزاد و در یک محیط بسته نگه داشته و هرگز قبل از مصرف پوست آن ها را جدا نکنید.

3. ادویه

ادویه جات باید در کابینت نگهداری شوند؛ زیرا گرما، هوا و نور همگی دشمن ادویه هستند. ادویه درشت و پودر نشده می تواند تا 2 سال سالم بماند؛ اما ادویه خرد شده باید تا 6 ماه بعد مصرف گردد.

روش های صحیح نگهداری مواد غذایی در کابینت و قفسه های آشپزخانه

نگهداری از مواد غذایی در یخچال

برای نگهداری مواد غذایی زیر، یخچال بهترین گزینه ممکن است:

1. لبنیات

شیر، پنیر، خامه، ماست و سایر لبنیات، باید در طبقه بالای یخچال قرار بگیرند. دمای این بخش از یخچال معمولاً ثابت بوده و بدین ترتیب مواد غذایی ماندگاری بیشتری دارند.

روش صحیح نگهداری از ماست در منزل و تشخیص ماست فاسد

2. تخم مرغ

جای تخم مرغ نه بیرون یخچال است و نه درون در یخچال! در یخچال گرم ترین قسمت یخچال است، بنابراین توصیه می گردد آن ها را درون شانه روی یکی از طبقات یخچال نگهداری کنید.

3. قارچ

نحوه نگهداری و بسته بندی قارچ بسیار حائز اهمیت است. پس از باز کردن بسته بندی قارچ، آن را در یک پوشش پلاستیکی محکم بپیچانید و درون یخچال قرار دهید.

4. سبزیجات

تمامی سبزیجات به جز سبزیجات خاص، بهتر است درون یخچال نگهداری شوند. سبزیجات را در کنار میوه هایی مانند سیب، کیوی، انبه و میوه های خانواده هلو قرار ندهید تا فاسد نشوند.

: نحوه نگهداری تربچه در یخچال با سه روش آسان و کاربردی

5. میوه

تمامی میوه ها به جز موز، مرکبات و خانواده خربزه، باید در یخچال نگهداری شوند. میوه ای که پوست آن کنده شده نیز باید در یک محفظه پلاستیکی درون یخچال نگهداری گردد.

6. پنیر

قبل از قرار دادن پنیر در یخچال، با چاقو سطح آن را صاف نموده و یک لایه از روی آن بردارید. سپس روی آن را با کاغذ پوستی بپوشانید. هر پنیر باید به صورت جداگانه بسته بندی گردد. از قرار دادن پنیر در کیسه پلاستیکی خودداری کنید؛ زیرا پنیر مواد شیمیایی پلاستیک را به خود جذب می نماید و برای سلامتی انسان خطرناک است.

روش های مختلف نگهداری از پنیر

7. گوشت

گوشت باید در طبقات پایین یخچال، یعنی سردترین نقطه آن نگهداری گردد. وقتی گوشت یخ زده خریداری می کنید، تا 4 روز وقت دارید که یخ آن را آب کنید.

8. ماهی

پیش از آنکه ماهی را درون یخچال قرار دهید، آن را شسته و کاملاً خشک کنید؛ سپس درون یک پلاستیک یا کاغذ بپیچید. پیش از مصرف ماهی را بو کنید و اگر بوی زننده ای می داد، آن را دور بیاندازید.

9. پای

پای حاوی تخم مرغ را طوری بسته بندی کنید که مقداری هوا در محفظه آن بماند، سپس در یخچال قرار دهید.

10. سبزی خوردن

با سبزی خوردن باید مانند گل رفتار گردد. ساقه سبزی های پربرگ و آبدار مانند ریحان و جعفری را در آب قرار دهید، سپس روی آن ها روکش پلاستیکی بکشید. این سبزیجات به مدت 5 روز تازه خواهند ماند.

: با این راهکارها مواد غذایی در یخچال فاسد نمی شوند!

نگهداری از مواد غذایی در فریزر

مواد غذایی درون فریزر تا مدت ها ماندگاری دارند و سالم می مانند. ابتدا با اصول فریز کردن مواد غذایی با ترفندهای خاص آشنا شوید و سپس ادامه مطلب را مطالعه کنید:

1. گوشت

بهترین محل نگهداری گوشت خام که هنوز بسته بندی آن باز نشده، در فریزر است. گوشت گاو به مدت 6 ماه، گوشت گوساله و مرغ به مدت 4 ماه و سوسیس تا 2 ماه در فریزر سالم می مانند.

2. ماهی

ماهی معمولاً 6 ماه در فریزر دوام می آورد؛ اما بعضی ماهی ها تا 3 ماه بیشتر سالم نمی مانند. برای نتیجه بهتر، ماهی بدون بسته بندی را درون فریزر بگزارید تا یخ بزند، سپس آن را در آب نزدیک به یخ زدن فرو کنید و مجدداً درون فریزر بگذارید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا یک لایه یخ دور ماهی ایجاد گردد. سپس می توانید آن را در پلاستیک بپیچید و در فریزر نگهداری نمایید. یک راه ساده تر بسته بندی ماهی با فویل پلاستیکی و نگهداری در فریزر است.

3. پای و کراست پای

پای و کراست پای پخته و نپخته را در فریزر نگهداری کنید. کراست پای خام به مدت دو ماه، پای خام به مدت سه ماه و پای یا کراست پخته به مدت 4 ماه در فریزر سالم می مانند.

4. کیک

کیک یخ نزده و نبریده را با پلاستیک و فویل روکش کنید و به مدت چندین ماه در فریزر نگهداری کنید. برای آب شدن کیک، آن را چند روز قبل از سرو به یخچال منتقل کنید.

5. قهوه

فریزر بهترین مکان برای نگهداری از دانه های قهوه است. این دانه ها در فریزر مدت بیشتری سالم مانده و مزه خود را حفظ خواهند کرد.

6. پوست مرکبات

می توانید پس از کندن پوست لیمو شیرین، لیمو ترش، گریپ فروت و پرتقال، پوست آن ها را برای مصارف مختلف در کیسه فریز ریخته و در فریزر نگهداری کنید.

19 ماده غذایی که نباید داخل فریزر بگذاریم!

کلام آخر

در این مقاله آموختیم که شرایط نگهداری از خوراکی ها در منزل با توجه به نوع ماده غذایی، با یکدیگر متفاوت است و یاد گرفتیم که با رعایت نکات مهم در بسته بندی مواد غذایی، کیفیت و دوام مواد غذایی خود را تا حد زیادی افزایش دهیم.

مراقب باشید که ماده غذایی خود را کجا نگهداری می کنید. مرکبات و موز برعکس سایر سبزیجات و میوه ها باید بیرون از یخچال نگهداری شوند؛ حتی می توانید از این میوه ها به عنوان تزئین و دکور خانه خود بهره ببرید.

در انتها پیشنهاد می کنیم با راه های تشخیص تازگی مواد غذایی پر کاربرد روزانه نیز آشنا شوید. اگر فکر می کنید چیزی از قلم ما افتاده، خواهشمندیم اطلاعات و تجربیات خود را با ما و همراهان ستاره به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس گزاریم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1303

به "4 روش نگهداری از خوراکی ها در منزل متناسب با نوع ماده غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش نگهداری از خوراکی ها در منزل متناسب با نوع ماده غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید