آشنایی با لوکیشن فیلم های هالیوودی ، محل لوکیشن فیلم های معروف

به گزارش وبلاگ واحدی، بدون شک همه ما شاهد فیلم هایی بوده ایم که مجذوب فضای فیلم برداری آن شده ایم. شهر هایی که نظیرشان را در دنیای واقعی ندیده و شاید برخی از ویژگی هایشان را نیز به حساب جلوه های ویژه گذاشته باشیم، اما واقعیت این است که لوکیشن فیلم های هالیوودی که اغلبشان برای ساخت فیلم ها به وجود آمده اند، واقعا وجود خارجی دارند. پس برای شناختن لوکیشن فیلم های معروف با خبرنگاران همراه شوید.

آشنایی با لوکیشن فیلم های هالیوودی ، محل لوکیشن فیلم های معروف

لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها در شهر Shire

اولین مکان از لوکیشن فیلم های هالیوودی، همان شهری است که فیلم های ارباب حلقه ها و یا هابیت در آنجا فیلم برداری شده و افراد فیلم در آن زندگی می کردند. در واقع علت معروفیت این شهر نیز به همین واسطه است، چرا که این شهر پس از اتمام فیلمبرداری تبدیل به یک جاذبه جهانگردی در منطقه وایکاتوی نیوزیلند شد، البته این را هم باید اضافه نمود که 44 خانه از فیلم و کل منطقه، دست نخورده به جای مانده اند که این خود علتی است که این منطقه را از جهانگرد پر کند. احتمالا شما هم بدتان نمی آید از لوکیشن ارباب حلقه ها تماشا نموده و خودتان را جای شخصیت های محبوبتان در این فیلم قرار دهید.

لوکیشن فیلم جنگ ستارگان در شهر Mos Eisley

حال می رسیم به لوکیشن اصلی فیلم جنگ ستارگان که در واقع در صحرای کنار شهر Mos Eisley واقع در جزیره Djebra در کشور تونس ساخته شده است، البته باید خاطر نشان کرد که علت معروفیت و محبوبیت این بخش از صحرای آفریقا تنها بخاطر این فیلم نیست، بلکه این صحرا جاذبه های جهانگردی زیادی مخصوصا برای مردمان قاره های سرسبز دارد. پس اگر روزی گذرتان به آفریقا و کشور تونس افتاد، بد نیست سری هم به لوکیشن فیلم جنگ ستارگان بزنید.

لوکیشن آواتار در Pandora

این فیلم در واقع در یک پارک جنگلی درون شهر Zhangjiajie چین فیلم برداری شده و وجود درخت های فراوان، کوه های بلند و جاده های خاص و زیبا باعث شده تا این فیلم نام پاندورا را به خود بگیرد. البته که این شگفتی و زیبایی ها باعث شده تا در سال 1990 این منطقه در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت گردد و همین امر سبب معروفیت آن نیز شده است. این بار می توانید با سفر به کشور چین تصور کنید که به سیاره ای دیگر سفر نموده اید و حتی برای دوستان خود نیز این چنین تعریف کنید. البته اگر باور نمایند!

لوکیشن فیلم ترسناک eponymous در Silent Hill

اگر از فضای حاکم بر فیلم ترسناک eponymous ترسیده اید، باید بدانید که در پنسیلوانیا معادنی وجود داشته که در 1962 سال یعنی قریب به هفتاد سال پیش، دچار آتش سوزی شدیدی شده و همچنان در حال سوختن هستند. آتشی که نه تنها پس از هفتاد سال هنوز مهار نشده، بلکه احتمالا تا تا 250 سال آینده نیز مهار نخواهد شد و این همان چیزی است که همراه جلوه های دیگر فیلم برداری باعث القای حس ترس به تماشاگر شده است.

لوکیشن فیلم سرگذشت نارنیا در Narnia

حال وقت آن رسیده که کمی به حال خوب بپردازیم. به همین دلیل قصد داریم تا از لوکیشن بخش عمده ای از فیلم سرگذشت نارنیا و جاذبه ها و زیبایی هایش صحبت کنیم. در واقع وجود سنگ های خاص در این منطقه کافی بود تا کارگردان این اثر قسمت های مهمی چون جنگ اسلان و جادوگر سفید را در این لوکیشن فیلم برداری کند. لوکیشینی که در نیوزیلند و شهری به نام Oamaru واقع شده و به خودی خود می تواند علتی برای تماشای این فیلم باشد. حال اگر بعد از این گذرتان به کشور نیوزیلند بخورد، حتما از این شهر زیبا نیز بازدید به عمل خواهید آورد.

لوکیشن بافی خون آشام در Sunnydale

یک لوکیشن فیلم های معروف هالیوودی، لوکیشنی در سانی دیل است. علاقه مندان به فیلم های خون آشامی بدون شک فیلمی چون بافی خون آشام را در خاطر دارند. فیلمی که شاید خیلی ها دوست ندارند، اما باید به اطلاع دوست داران این فیلم رساند که لوکیشن این فیلم در شهر Sunnydale قرار داشته است. پس اگر قصد سفر به این شهر را پیدا نموده اید، این را نباید فراموش کنید که در حال حاضر خونی در این لوکیشن وجود ندارد.

لوکیشن ایندیانا جونز در Canyon of the Crescent Moon

شاید ساخت رشته فیلم های سینمایی ایندیانا جونز باعث دیده شدن لوکیشن فیلم برداری آن که به آن نام دره عمیق هلال ماه داده اند، شده باشد. دیده شدنی که باعث شد تا در سال 2007 منطقه پترای اردن که در واقع همان لوکیشن این فیلم است، به عنوان یکی از عجایب هفت گانه جهان نیز شناخته گردد، البته این لوکیشن به خاطر قرار گرفتن در میان کوه ها تخته سنگ و تراشیده شدن به رنگ گل سرخ انتخاب شده است. پس اگر قصد عزیمت به اردن را دارید، می توانید این منطقه را نیز در لیست خود قرار دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2334

به "آشنایی با لوکیشن فیلم های هالیوودی ، محل لوکیشن فیلم های معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با لوکیشن فیلم های هالیوودی ، محل لوکیشن فیلم های معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید