آمادگی صندوق بین المللی پول برای یاری به حل بحران بدهی یونان

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: صندوق بین المللی پول امروز دوشنبه اظهار داشت که حاضر است تا با آتن و وام دهندگان اروپایی برای حل و فصل بحران اقتصادی و بدهی یونان، یاری کند.

آمادگی صندوق بین المللی پول برای یاری به حل بحران بدهی یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آمادگی صندوق بین المللی پول برای یاری به حل و فصل بحران بدهی یونان در شرایطی است که دولت آتن و رهبران اروپایی به توافق مشروطی برای اعطای بسته نجات اقتصادی جدید دست یافته اند.

گری رایس سخنگوی صندوق بین المللی پول تاکید نمود: کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول نتایج مذاکرات اواخر هفته در مورد بحران بدهی یونان را به اطلاع هیات مدیره صندوق رسانده است. صندوق بین المللی پول آماده است تا با مقام های آتن و شرکای اروپایی برای پیشبرد این کوشش مهم همکاری کند.

جک لو وزیر دارایی آمریکا نیز توافق حاصل شده بین یونان و وام دهندگان بین المللی استقبال کرد و گفت: این توافق برای اقتصاد جهانی خوب خواهد بود.

وی در ادامه گفت: توافقنامه امروز بین یونان و وام دهندگان یک گام مهم رو به جلو است. توافق حاصل شده به نفع یونان، اروپا و اقتصاد جهانی خواهد بود.

رهبران اروپایی به توافق اولیه با یونان دست یافتند تا طی سه سال آینده 86 میلیارد یورو یاری اقتصادی جدید در اختیار آتن قرار دهند.یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1074

به "آمادگی صندوق بین المللی پول برای یاری به حل بحران بدهی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی صندوق بین المللی پول برای یاری به حل بحران بدهی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید