برلین از دولت آینده یونان خواست به توافقات با اتحادیه اروپا پایبند باشد

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: سیاستمداران دولت ائتلافی در آلمان به دولت آینده یونان درباره کنار گذاشتن سیاست های ریاضتی هشدار داده و از آن خواستند که به توافقات صورت گرفته با تروئیکای اروپایی پایبند باشد.

برلین از دولت آینده یونان خواست به توافقات با اتحادیه اروپا پایبند باشد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، سیاستمداران دولت ائتلافی در آلمان از دولت آینده یونان خواستند که به توافقات با تروئیکای اروپایی پایبند باشد.

بعد از پیروزی ائتلاف چپ گرای سیریزا در انتخابات مجلسی روز گذشته یونان احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات دولت ائتلافی آلمان از دولت آینده یونان درخواست کردند که به توافقات اجرا شده با یاری نمایندگان اقتصادی بین المللی به این کشور پایبند باشد.

هانس پیتر فریدریش معاون فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان به دولت آِینده یونان درباره کنار گذاشتن سیاست های ریاضتی هشدار داده و گفت که یونانی ها باید عواقب این بحران را خود تحمل نمایند و بار آن را روی دوش اقتصادیات دهندگان آلمانی نیاندازند. یونانی ها حق دارند در صورتی که می خواهند انتخاب نمایند. ما هم حق داریم که بدهی های یونان را دیگر تامین اقتصادی نکنیم.

وولفگانگ بوزباخ رئیس کمیسیون داخلی مجلس آلمان نیز در این باره هشدار داده و گفت: خیانت به قراردادها نباید پاداش داده گردد. این یک سیگنال غلط به دیگر کشورهای بحران زده اروپایی است و انتظارات برابر را برای آن ها ایجاد می نماید.

توماس اوپرمن رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز از حزب چپ گرای سیریزای یونان در پیش دریافت اصلاحات جدید، مبارزه با فساد و خویش و قوم پرستی را خواهان شده و در عین حال توضیح داد واضح است که آلمان همچنان با یونان همبستگی دارد. اما همچنین دولت جدید یونان باید به توافقات با اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپایی متشکل از کمیسیون اروپایی بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول پایبند باشد. همچنین در آینده هیچ اقدامی بدون اقدامی متقابل انجام نمی گردد.

کریستین لیندر رئیس حزب دموکرات آزاد آلمان نیز به دولت آینده یونان درباره ارائه تقاضاها و خواسته های بیش از حد از شرکای خود در منطقه یورو هشدار داده و گفت: هر دولت جدیدی در آتن باید بداند که یاری های اروپایی به انجام اقدامات متقابل و اصلاحات وابسته است.

البته اپوزیسیون آلمان از نتیجه انتخابات مجلسی در یونان و پیروزی حزب چپ گرا در این کشور استقبال نموده اند و رئیس سبزهای آلمان در این باره گفته است که اتحادیه اروپا نباید در برخورد با کشورهای بحران زده منطقه یورو مانند یونان تنها روی سیاست های ریاضتی صرف تاکید کند و روی این جهت حرکت کند. سیاست های اجباری ریاضتی هیچ هوایی برای سرمایه گذاری در آِینده اروپا به جا نمی گذارد.

کاتیا کیپینگ رئیس حزب چپ آلمان نیز خروجی انتخابات یونان را به عنوان رد آشکار سیاست های دیکته ای ریاضتی اتحادیه اروپا به این کشور دانسته و این سیاست ها را یک فاجعه اجتماعی و از نظر اقتصاد ملی غیر مسئولانه خواند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 396

به "برلین از دولت آینده یونان خواست به توافقات با اتحادیه اروپا پایبند باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین از دولت آینده یونان خواست به توافقات با اتحادیه اروپا پایبند باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید