آمار بازدید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، موفقیت در ارتباط ناشران سراسر جهان

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، تا آخرین ساعات روز آدینه 16 اکتبر گزارش ها از اولین تجربه آنلاین نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاکی از ثبت نام و بازدید 148هزار کاربر نفر در برنامه های مختلف تخصصی حوزه کتاب و نشر بود. مسئولان آلمانی می گویند این تعداد کاربر از 183 کشور دنیا برای مشاهده برنامه ها و کارگاه های تخصصی در سایت نمایشگاه ثبت نام کردند.

آمار بازدید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، موفقیت در ارتباط ناشران سراسر جهان

نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال جاری به خاطر شیوع ویروس کرونا در آلمان و تمام کشورهای جهان به صورت مجازی برگزار می گردد. پیش از این مسئولان آلمان تصمیم گرفته بودند که نمایشگاه را در دو نسخه فیزیکی و مجازی برگزار نمایند ولی از این کار منصرف شده و تنها به صورت مجازی برگزار کردند.

یکی از برنامه های تخصصی نمایشگاه راه اندازی پرتال و نرم افزاری به نام ابزار ارتباط بود که زمینه دیدار و ارتباط ناشران و نویسندگان را با یکدیگر فراهم می آورد. طبق آمار ارائه شده توسط مسئولان نمایشگاه سال جاری نزدیک به 2632 ناشر و نویسنده در این اپلیکیشن ثبت نام کردند و با دیگر ناشران کشورهای دیگر ارتباط گرفتند.

به گفته مسئولان نمایشگاه از ابتدای ماه اکتبر تا دومین روز نمایشگاه بیش از 31هزار عنوان کتاب به زبان های مختلف در این نرم افزار نمایشگاه عرضه شده است که طبق تخمین یک موفقیت با توجه به شرایط موجود محسوب می گردد. به طور کلی 400هزار جلد کتاب در پرتال عمومی نمایشگاه سال جاری کتاب فرانکفورت به نمایش درآمد.

یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور این تعداد از علاقمندان به ادبیات را در نمایشگاه مجازی فرانکفورت یک موفقیت برای ادبیات و جهان کتاب ارزیابی کرد و گفت: در سالی که همه ناشران در سراسر جهان با مشکل فروش کتاب روبرو بودند، حضور این همه بازدیدنماینده از سراسر جهان فرصت عالی برای ارتباط ناشران سراسر جهان به وجود آورد.

وی گفت: برنامه های مجازی سال جاری نمایشگاه از جمله سمپوزیوم ناشران آفریقایی موفقیتی در نوع خود برای ارتباط ناشران محسوب می گردد. رئیس نمایشگاه فرانکفورت چشم انداز برگزاری چنین نمایشگاه های کتاب به صورت آنلاین را در آینده مثبت دانست و گفت با وجود شفاف نبودن شرایط شیوع ویروس باید روی این گونه نمایشگاه ها حساب ویژه ای باز کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1394

به "آمار بازدید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، موفقیت در ارتباط ناشران سراسر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بازدید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، موفقیت در ارتباط ناشران سراسر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید