آیا واکسن کرونا خاصیت مغناطیسی دارد ، ماجرای میکروچیپ ها

به گزارش وبلاگ واحدی، دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهنمای پاسخ به این سوال که آیا تزریق واکسن کووید 19 می تواند باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی گردد را منتشر کرد.

آیا واکسن کرونا خاصیت مغناطیسی دارد ، ماجرای میکروچیپ ها

به گزارش خبرنگاران، اخیراً در فضاهای مجازی مطالب و فیلم هایی منتشر شده اند که مدعی ایجاد خاصیت مغناطیسی در ناحیه تزریق و حتی سایر نقاط بدن افراد واکسینه هستند.

این موضوع که ابتدا به عنوان چالشی سرگرم نماینده در یکی از فضاهای مجازی شروع شد، پس از گذشت چند روز به صورت ادعایی جدی تر مطرح شد. در اینجا قصد داریم آنالیز کنیم که آیا تزریق واکسن کووید 19 یا هر واکسن دیگری می تواند باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی گردد؟ آیا درون واکسن ها فلز وجود دارد؟ برای آنالیز این موضوع، از سه جانب به مسئله می پردازیم.

1. محتویات واکسن ها؛ محتویات واکسن ها کاملاً تحت نظر مؤسسات علمی مبتنی بر شواهد است بر این اساس برای کسب تاییدیه، واکسن ها مورد آنالیز های دقیق آزمایشگاه های تخصصی به عنوان نهادهایی مستقل قرار گیرند. همچنین شرکت های فراوری واکسن برای کسب اطمینان مصرف نمایندگان، تمامی مواد به کار رفته در این واکسن ها را اعلام می نمایند. از این رو ماده ناشناخته ای در واکسن ها وجود ندارد. بنابراین می توان اعلام نمود که درون ساختار بیشتر واکسن ها مواد فلزی وجود ندارد.

مقدار بسیار زیادی از محتویات واکسن آب مقطر و مقداری نمک ساده برای کاهش درد تزریق بوده و مقدار خالص واکسن (شامل ویروس کشته یا ضعیف شده به منظور کسب پاسخ ایمنی بدن و ایجاد ایمنی) بسیار ناچیز است. البته در تعدادی از واکسن ها مقداری جیوه ترکیب شده با سایر مواد (تیمروسال) وجود دارد، اما مقدار این جیوه بسیار ناچیز بوده و صرفاً برای حفظ ماندگاری و جلوگیری از رشد باکتری ها در بعضی از واکسن ها مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن در شرایط لزوم و با دقت زیاد و به مقدار بسیار کم می باشد؛ چرا که مواجهه با مقادیر بیش از حد مجاز جیوه به سرعت باعث ایجاد علائم (شامل لرزش بدن، بی حس شدن بدن، کاهش قدرت حرکتی شدید، احساس مزه فلز در دهان، تهوع، کاهش سطح هوشیاری، اشکال در تنفس و بلع، تاری دید و…) می گردد.

هرچند تا کنون به آنالیز جامعی در مورد استفاده یا عدم استفاده از این ماده در انواع واکسن هایی که برای مقابله با ویروس کووید 19 تهیه شده اند دست نیافته ایم، همانگونه که پیش تر گفته شد، در صورت استفاده از این ماده در تهیه واکسن های کرونا نیز مقدار این ماده آنقدر کم و تحت شرایط کاملاً کنترل شده ای است که هیچ نگرانی برای سلامت ایجاد نمی نماید.

2. احتمال رخداد این پدیده در اثر تزریق واکسن؛ باید تاکید نمود که مبنای این ادعا از ریشه غلط است چرا که وجود فلز به تنهایی باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی نمی گردد بلکه میدان مغناطیسی باعث ایجاد این خاصیت و در نتیجه جذب فلزات می گردد.

مقدار آهن ربا یا میدان مغناطیسی لازم برای نگه داشتن اجسامی نظیر یک قاشق، آن هم از زیر پوست، بسیار بیشتر از مقدار واکسنی است که تزریق می گردد. در حقیقت سوزن های واکسن میلیمتری به قدری کوچک و محتوای واکسن به قدری کم است که اگر قوی ترین ذرات آهنربای دنیا هم باشند باز نمی تواند چیزی را چسبیده به بازوی شما نگه دارد.

بر اساس بعضی ادعاهای گروه های ضد واکسن، درون واکسن ها میکروچیپ هایی وجود دارد که باعث جذب فلزات و یا حتی وسایل غیر فلزی می گردد. همانطور که پیشتر نیز مطرح شد، تمامی واکسن ها در آزمایشگاه های مختلفی مورد آنالیز قرار گرفته اند و این فرضیه رد شده است.

3. رخداد این پدیده در پیش از وقوع کووید 19 و یا در بعضی از افرادی که واکسن نزده اند از مدت ها قبل، تصاویری از افراد مختلف منتشر می شد که ادعای مغناطیسی بودن بدن آنها را مطرح می کرد.

همچنین هم اکنون نیز تصاویری از افرادی منتشر می گردد که واکسن نزده اند اما ادعای مغناطیسی بودن بدن خود را دارند. این خاصیت اگرچه که می تواند در بدن بعضی افراد ظاهر گردد اما در بسیاری از موارد با عللی از قبیل رطوبت پوست، چسبناک کردن پوست با مواد مختلف یا موقعیت فیزیکی چسباندن اجسام می تواند در ارتباط باشد.

همچنین در نقطه مقابل این پدیده نیز مشاهده شده است که ارتباط آن با تزریق واکسن را کم می نماید. از جمله اینکه تعداد زیادی از افرادی که واکسن دریافت نموده اند گزارش داده اند که هیچ وسیله فلزی و غیرفلزی به بدن آنها نمی چسبد.

با توجه به شواهد و منطق موجود، امکان وجود ارتباط بین خاصیت مغناطیسی در بدن افراد و یا بازو با تزریق واکسن کووید 19 محتمل نیست و همچنین این پدیده که به هر دلیلی در تعدادی افراد گزارش شده است هیچ تأثیری بر روی عملکرد واکسن ندارد و مسائلی مانند وجود میکروچیپ و غیره نیز در واکسن ها هیچ مبنای علمی ندارد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1820

به "آیا واکسن کرونا خاصیت مغناطیسی دارد ، ماجرای میکروچیپ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا واکسن کرونا خاصیت مغناطیسی دارد ، ماجرای میکروچیپ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید