مقرون به صرفه ترین و گران ترین خودرو های داخلی در بازار

به گزارش وبلاگ واحدی، بازار خودرو طی سال های گذشته تحت تاثیر نوسانات ارزی و تورم افزایش قیمت های بی سابقه ای را تجربه نموده است. اما هم اکنون مقرون به صرفه ترین و گران ترین خودرو های فراوری داخل به کدام خودرو ها محدود می گردد؟

مقرون به صرفه ترین و گران ترین خودرو های داخلی در بازار

به گزارش تجارت نیوز، بازار خودرو در سال 1401 درحالی به کار خود خاتمه داد که نوسانات قیمتی در بازار شدت گرفته بود. بازار در سال گذشته شاهد تصمیمات متناقض و در نتیجه فراز و نشیب های زیادی در قیمت ها و بعلاوه شرایط خرید و فروش بود. اما حال که بازار خودرو در تعطلیات نوروزی به سر می برد و نوسانات قیمتی در آن به ندرت دیده می گردد، مقرون به صرفه ترین و گران ترین خودرو های صفر فراوری داخل کدام اند؟

تصور می گردد در میان خودرو های فراوری داخل، پراید مقرون به صرفه ترین خودروی موجود در بازار است. برای خرید یک پراید وانت 151 مدل 1400 باید بودجه ای حدود 260 میلیون تومانی در نظر گرفت. البته پراید 111 ساخت 1399 در بازه 350 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. اما با نگاهی به سایت های خرید و فروش خودرو در فضای مجازی، خودرویی مقرون به صرفه قیمت تر از پراید نیز می توان یافت. چراکه پراید به علت توقف فراوری آن در حال حاضر بالاتر از قیمت واقعی آن قیمت گذاری می گردد. در حال حاضر تیبا صندوق دار SX مدل 1400 را می توان با قیمت 327 میلیون تومان خریداری کرد.

البته این ها تنها خودرو هایی نیستند که می توان از آن ها به عنوان مقرون به صرفه ترین های بازار خودرو یاد کرد. ساینا دنده ای EX مدل 1400 نیز 343 میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید مدل جدیدتر این خودرو باید حدود 350 میلیون تومان بودجه در نظر گرفت که با مبلغ مشابه می توان به سراغ مدل های مختلف کوییک نیز رفت.

پژو 207 گران ترین خودروی ایرانی

پژو 207 سقف شیشه ای درحال حاضر یکی از گران قیمت ترین خودروی فراوری داخل بازار است. مدل 1402 این خودرو که به تازگی وارد بازار خودرو کشور شده است، در بازه قیمتی یک میلیارد الی یک میلیارد و 200 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. این خودرو تحت تاثیر نوسانات ارزی و بعلاوه خبر توقف فراوری پژو 206 به این قیمت رسید.

برای خرید خودروی داخلی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان، می توان به سراغ پژو 207 SD ساخت سال 1399 و تارا اتوماتیک رفت. این خودرو ها که جزو گران ترین خودرو های ایرانی بازار این روزهاست، در حال حاضر حدود 900 میلیون تومان قیمت دارند.

دنا پلاس اتوماتیک مدل 1401 نیز با ثبت قیمت 874 میلیون تومان نیز به باشگاه گران ترین خودرو های فراوری داخل می پیوندد.

خودرو با ارزش واقعی خود فروخته می گردد؟

حال با معرفی مقرون به صرفه ترین و گران ترین خودرو های موجود بازار خودرو این مساله مطرح می گردد که آیا این خودرو ها به ارزش واقعی خود خرید و فروش می شوند؟

کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که بازار خودرو با تورم، نوسانات ارزی و بعلاوه سیاست گذاری های نادرست چنین افزایش قیمتی را تجربه می نماید. در این میان باید اشاره نمود که تنها علت افزایش نرخ خودرو در بازار آزاد تورم نیست. تعللی که در ورود خودرو های خارجی به کشور صورت گرفت، موجب بی رقیب ماندن محصولات خودروسازان داخلی در بازار و در نتیجه افزایش قیمت ها شد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 فروردین 1402 بروزرسانی: 13 فروردین 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2362

به "مقرون به صرفه ترین و گران ترین خودرو های داخلی در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین و گران ترین خودرو های داخلی در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید