اعلام آمادگی ایران برای همکاری با جمهوری چک در زمینه فراوری برق

به گزارش وبلاگ واحدی، نایب رئیس مجلس سنای چک و هیأت همراه با روسای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و مالی مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفت وگو کردند.

اعلام آمادگی ایران برای همکاری با جمهوری چک در زمینه فراوری برق

به گزارش خبرنگاران، شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ابتدای این ملاقات با اشاره به سابقه خوب مناسبات ایران و چک، بر ضرورت توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه ها به ویژه مالی، تجاری و سیاسی تأکید کرد و گفت: تقویت روابط دو کشور در حوزه روابط مجلسی یاری شایانی به توسعه روابط در سایر بخش ها به ویژه مالی می نماید.

وی در ادامه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد با جمهوری چک در زمینه های صنایع تبدیلی، مدیریت پسماند، انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت منابع آب، حفظ محیط زیست و ... همکاری نماید.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون مالی نیز در این ملاقات با اشاره به فرایند مثبت و رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: افزایش همکاری مجلس های دو کشور در ارتقاء سطح همکاری های مالی فی ما بین حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در دو کشور ظرفیت های بالایی برای افزایش همکاری در حوزه بانکی، نفت، گاز ، انرژی، کشاورزی، معادن و گردشگری وجود دارد.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد مالی جمهوری اسلامی در دوره پسابرجام اشاره نمود و اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر همکاری های مشترک مالی با کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگر کشورها در حوزه های مختلف شروع شده است.

وی گفت: بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری در زمینه فراوری برق با شرکت های بخش خصوصی جمهوری چک را دارد.

کعبی از اعضای کمیسیون مالی مجلس نیز با اشاره به اهمیت گسترش همکاری های مالی و وجود بسترهای مناسب در دو کشور گفت: با ایجاد شرکت های فناوری فراوری خرما و عملیاتی کردن پالایشگاه های پتروشیمی در جنوب کشور در یاری به بازار منطقه کشورهای خلیج فارس، عراق و منطقه آزاد افرایند می توانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

در ادامه این ملاقات نایب رئیس و اعضای هیأت مجلسی چک نیز با ابراز خرسندی از گسترش روابط مالی و سیاسی میان دو کشور تأکید کردند دولت و مجلس جمهوری چک از هرگونه اقدامی در جهت ارتقاء سطح مناسبات سیاسی، مالی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می نماید.

وی به همین دلیل گفت: جمهوری چک از توسعه همکاری های مختلف از جمله در زمینه های مالی، صنعتی، کشاورزی و سایر بخش های مورد علاقه طرفین استقبال می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 924

به "اعلام آمادگی ایران برای همکاری با جمهوری چک در زمینه فراوری برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران برای همکاری با جمهوری چک در زمینه فراوری برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید