انتقاد روسیه از میلیادر آمریکایی

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران : روسیه گفته میلیاردر آمریکایی و مدیر بنیاد جامعه باز برای بی ثبات کردن کشورهای دنیا تلاش می کند.

انتقاد روسیه از میلیادر آمریکایی

به گزارش به نقل از فارس، نیکلای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه از نقش جرج سوروس، میلیاردر آمریکایی و رئیس هیئت مدیره بنیاد جامعه باز در بی ثبات کردن دولت های دنیا انتقاد کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته جرج سوروس صدها میلیارد دلار برای شکل دادن به گفتمان های سیاسی در بسیاری از کشورها هزینه کرده است.

روسیه در سال 2015 فعالیت های بنیاد جامعه باز را تهدید علیه امنیت ملی و قانون اساسی این کشور ارزیابی کرد و آنها را ممنوع کرد.

پاتروشف ادعا کرده جرج سوروس و بنیاد جامعه باز، بدون شک در ناآرامی های سیاسی که سال گذشته در آمریکا رخ داد نقش داشته است.

او گفت: همان طور که می دانید کسی که باد بکارد طوفان درو خواهد کرد. همان بنیاد سوروس که در انقلاب های رنگی در خارج از آمریکا نقش داشته برنامه ای برای دست کشیدن از پروژه هایش ندارد..

پاتروشف در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرده کشورهای غربی بر اساس گزارش سازمان های غیردولتی اقدام به تحریم کشورها یا اقدام نظامی علیه آنها می کنند.

وی اشاره کرد در سوریه سناریوی مشابهی اتفاق افتاده و آمریکا و متحدانش بر اساس گزارش های منتشرشده از سوی گروه کلاه سفیدها اقدام به حمله به سوریه کرده اند.

او تأکید کرد: امروزه، جلوگیری از این بی قانونی یکی از وظایف کلیدی کشورهای مستقلی است که نمی خواهند بر اساس قوانین تحمیل شده از بیرون زندگی کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته بنیاد جامعه باز از اواسط سال 2010 اقدام به تأسیس دفاتری در سراسر دنیا از اروپا گرفته تا آسیا و آفریقا کرده است.

نیکولای پاتروشف سال گذشته هم در مصاحبه ای گفته بود وزارت خارجه آمریکا، کنندگی ایالات متحده برای توسعه بین المللی، شورای روابط خارجی آمریکا، نهاد های غیردولتی پیشرو در این کشور مانند مؤسسه دموکراتیک ملی برای امور بین المللی، مؤسسه بین المللی جمهوری خواهان، موقوفه ملی برای دموکراسی، اندیشکده روسیه مدرن، بنیاد جامعه باز یا بنیاد سوروس و بسیاری دیگر نهادهایی هستند که برای ناآرام کردن روسیه فعالیت می کنند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1758

به "انتقاد روسیه از میلیادر آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روسیه از میلیادر آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید