ایران ارمنستان و آذربایجان را تهدید کرد

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران : سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برخورد چند راکت به مناطق مرزی کشور را محکوم و تاکید نمود که در صورت تکرار، ایران نسبت به این اتفاق بی تفاوت نخواهد ماند.

ایران ارمنستان و آذربایجان را تهدید کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل ایرنا، سعید خطیب زاده در واکنش به اصابت چند راکت جنگی به مناطق مرزی کشورمان، گفت: متاسفانه اخبار نگران کننده ای در این زمینه طی روز جاری گزارش شده که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب بعضی شایعات مبنی بر اقدام متقابل از سوی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، تاکید نمود: حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایرانی ساکن در مناطق مرزی خط قرمز نیروهای مسلح کشورمان به شمار می رود و در صورت تکرار اینگونه گلوله پراکنی ها، جمهوری اسلامی ایران بی تفاوت نخواهد ماند.

ششم مهرماه جاری برابر با 27 سپتامبر 2020 درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را شروع کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعکننده حمله دانستند.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی شروع و در سال 1992 میلادی به درگیری های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال 1994 میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1339

به "ایران ارمنستان و آذربایجان را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران ارمنستان و آذربایجان را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید