باید نقشه راه 10 تا 15 ساله کشور را در زمینه توسعه فناوری تدوین کنیم

به گزارش وبلاگ واحدی، عضو تشخیص مصلحت نظام در بازدید از پارک علم و فناوریی البرز گفت: باید نقشه راه 10 تا 15 ساله کشور را در زمینه توسعه فناوری تدوین کنیم.

باید نقشه راه 10 تا 15 ساله کشور را در زمینه توسعه فناوری تدوین کنیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیرگروه مالی دفتر رهبر معظم انقلاب از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز بازدید کرد.

آقامحمدی در حاشیه این بازدید با تأکید بر لزوم حمایت از پروژه های فناورانه در دوران پساتحریم، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور از ظرفیت علمی مناسبی برخوردار شده ایم، اما احتیاجمند تجدیدنظر اساسی برای تهیه تکنولوژی های مورداحتیاج کشور هستیم.

وی با بیان اینکه باید سرعت خود را در تهیه تکنولوژی های مورد احتیاج کشور افزایش دهیم، در این رابطه پیشنهاد داد تا یک نقشه راهی به وسیله زنجیره کردن اقتصاد، علم، فناوری و دانش در کشور ایجاد گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با تدوین این نقشه راه در مرز هایی که زمینه مشترک وجود دارد نباید کار تکراری انجام گردد ادامه داد: این موضوع شامل تمام بحث های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و … می گردد.

وی نکته مهم دیگر را حمایت از مراکز تحقیق و توسعه (R&D) دستگاه ها و شرکت ها دانست و گفت: ضروری است تا در این زمینه حمایت های لازم انجام گردد.

مدیر گروه مالی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید نقشه راه 10 تا 15 ساله کشور را در زمینه توسعه فناوری تدوین کنیم گفت: در این نقشه راه باید نقش جهاددانشگاهی و سایر سازمان ها و شرکا تعریف گردد.

وی با بیان اینکه باید خود را برای دوران پساتحریم آماده کنیم بیان کرد: اگر خارجی ها ببینند در راستا خودکفایی پیش می رویم باقیمت های پایین تر دوباره به کشورمان می آیند تا در آینده ما را وابسته نموده و به اهداف خودشان برسند.

آقا محمدی با بیان اینکه برای دانشجویان کشور باید کار و شغل مناسب تهیه گردد بیان کرد: با حمایت فراوری داخل می توان برای بسیاری از جوانان این مرزوبوم اشتغال زایی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه خوب جهاددانشگاهی و تأکید بر اینکه این نهاد می تواند منشأ تحولات خوبی باشد گفت: با آمادگی خوبی که در جهاددانشگاهی وجود دارد در گام اول باید پروژه های فعلی مخصوصاً در دوران پسا تحریم حمایت شوند و در ادامه بودجه های تخصیص داده شده در زمان مناسب به آن ها اختصاص یابند، زیرا این پروژه ها فقط به یک شرکت و نهاد اختصاص ندارند و می تواند باعث تحول در کشور شوند.

وی با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور هستیم ادامه داد: باید با تقسیم کار بین جهاددانشگاهی، معاونت علمی و فناوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت، مگاپروژه های فناورانه کشور طراحی شوند و در آن خطوط کلی آینده علمی کشور تا سال 1405 ترسیم شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1822

به "باید نقشه راه 10 تا 15 ساله کشور را در زمینه توسعه فناوری تدوین کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید نقشه راه 10 تا 15 ساله کشور را در زمینه توسعه فناوری تدوین کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید