ترامپ: توافق موشکی جدید باید روسیه و چین را شامل گردد

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس جمهور آمریکا بعد از خروج کشورش از معاهده منع موشک های هسته ای میان برد با روسیه بامداد شنبه گفت توافق موشکی جدید باید میان آمریکا، روسیه و چین باشد.

ترامپ: توافق موشکی جدید باید روسیه و چین را شامل گردد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که دولت او امروز از یک معاهده مربوط به موشک های هسته ای با روسیه خارج شد بامداد شنبه (به وقت تهران) گفت توافق موشکی جدید باید میان علاوه بر روسیه، چین را هم شامل گردد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز آدینه خروج رسمی این کشور از معاهده منع موشک های هسته ای میان برد موسوم به INF را اظهار داشت و گفت: در تاریخ دوم فوریه 2019، ایالات متحده به روسیه شش ماه فرصت داد تا به پایبندی به معاهده من موشک های هسته ای میان برد بازگردد. روسیه مخالفت کرد، پس این توافق امروز خاتمه می یابد. (جزئیات بیشتر)

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می نماید. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان و میخائیل گورباچف روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد. واشنگتن اما بارها روسیه را به نقض این معاهده متهم نموده است اما روسیه تمامی اتهامات را رد می نماید.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 313

به "ترامپ: توافق موشکی جدید باید روسیه و چین را شامل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: توافق موشکی جدید باید روسیه و چین را شامل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید