تصمیم نو برای آزمون ارشد و دکتری ، کشف 65 دستگاه تقلب در آزمون دی ماه

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس سازمان سنجش گفت: روند الکترونیکی کردن آزمون ها در حال اجرا است و چاره ای هم جز این مسیر نداریم چون دوره آزمون های کاغذی به سر آمده است و باید از امکانات نو استفاده کرد.

تصمیم نو برای آزمون ارشد و دکتری ، کشف 65 دستگاه تقلب در آزمون دی ماه

به گزارش خبرنگاران، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علم و صنعت ایران آزمون دکتری سال 1402 گفت: آزمون دکتری سال جاری تفاوت خاصی با سال های قبل ندارد و همچنان دو مرحله ای برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: 247 کدرشته در آزمون دکتری وجود دارد و حدود 169 هزار نفر داوطلب بوده اند که از این تعداد حدود 150 هزار نفر کارت خود را دریافت کردند.

حوزه های امتحانی در بیشتر دانشگاه های دولتی مستقر هستند

رئیس سازمان سنجش گفت: حوزه های امتحانی در بیشتر دانشگاه های دولتی مستقر هستند و مراکز استان حوزه های امتحانی دکتری هستند.

روند الکترونیکی کردن آزمون ها در حال اجرا است

وی درباره روند الکترونیکی شدن آزمون های کشوری گفت: روند الکترونیکی کردن آزمون ها در حال اجرا است و چاره ای هم جز این مسیر نداریم. دوره آزمون های کاغذی بسر آمده است. باید از امکانات نو استفاده کرد.

پورعباس اظهار داشت: آزمون های ارشد و دکتری در سال های آینده الکترونیکی می شوند. اکنون هم با شروع به کار سامانه طراحی سوال هم برای آزمون های سراسری، ارشد و دکتری کار طراحی سوال به صورت الکترونیک شروع شده است. ضمن اینکه پایه آزمون های الکترونیک، طراحی سوال به وسیله سامانه است.

وی گفت: امیدواریم زیرساخت های آزمون های الکترونیک زودتر فراهم گردد. سختی کار در اولین آزمون است و کنکور سراسری بیشترین داوطلب را دارد و گستره جغرافیایی آن بالاست. در آنجا کار سخت است و اگر به خوبی پیش برود به تبع آن در آزمون های دیگر کشوری هم اجرایی می گردد.

داوطلبان بیشتر آزمون دی ماه را به عنوان دست گرمی و آزمایشی طی کردند/ رقابت اصلی در تیرماه 1402 خواهد بود

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری 1402 گفت: تحلیل من این است که داوطلبان بیشتر آزمون دی ماه را به عنوان دست گرمی و آزمایشی طی کردند و رقابت اصلی در تیرماه 1402 خواهد بود. البته بعضی هم ممکن است آزمون دی ماه رو به عنوان آزمون اصلی خود انتخاب نمایند.

دانش آموزان در دبیرستان تحصیل را جدی بگیرند

وی اضافه کرد: امیدواریم در مسیر حرکت آزمون های مدرن، نقش آزمون ها کم رنگ گردد و آموزش و پرورش را احیا کنیم و دانش آموزان در همان دبیرستان تحصیل را جدی بگیرند و ضمن اینکه باید راهنمایی تحصیلی صورت بگیرد، نقش آزمون سراسری کمتر گردد.

آزمون دی ماه به خوبی و بدون تقلب برگزار گردید

پورعباس درباره تخلف و تقلب در کنکور سراسری 1402 گفت: نوبت اول کنکور 1402 در دی ماه با همکاری همه دستگاه ها به خوبی برگزار گردید و تمامی فرایند را کنترل کردیم و هیچ گزارشی از سوی دستگاه های ناظر تا به امروز به ما نرسیده است. آنالیز های فنی هم ثابت می نماید و محدودیت اینترنت، آزمون به خوبی و بدون تقلب برگزار گردید.

65 مورد افراد سعی کردند دستگاه با خودشان بیاورند

وی اضافه کرد: البته 65 مورد افراد سعی کردند دستگاه با خودشان بیاورند اما این موارد تخلف بود و تقلب گسترده نداشتیم. یک مورد پاسخنامه شبهه دار هم پیدا نشد.

رئیس سازمان سنجش درباره قرنطینه سوالات آزمون های ارشد و دکتری گفت: مخزن اصلی که کاملاً غیرقابل نفوذ است، مخزن بعدی که در استان ها هستند نیز دارای چند لایه محافظتی کامل هستند. سیستم های کامل نظارتی برقرار است و برای دوره های ارشد و دکتری حدود 400 کدرشته و دفترچه متفاوت وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2351

به "تصمیم نو برای آزمون ارشد و دکتری ، کشف 65 دستگاه تقلب در آزمون دی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نو برای آزمون ارشد و دکتری ، کشف 65 دستگاه تقلب در آزمون دی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید