جزئیات جدید وام اجاره مسکن ، نرخ سود وام چقدر خواهد بود؟

به گزارش وبلاگ واحدی، معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن در حال کار روی طرح وام اجاره مسکن است و به احتمال زیاد سود 18 درصدی را اعمال خواهد نمود.

جزئیات جدید وام اجاره مسکن ، نرخ سود وام چقدر خواهد بود؟

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محمدعلی دهقان دهنوی در خصوص طرح وام اجاره مسکن گفت: بانک مرکزی با طرح وزارت امور مالی و دارایی برای وام اجاره موافقت نکرده و در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن، در حال کار روی این طرح است و به احتمال زیاد هم، نرخ سود 18 درصدی را اعمال خواهد نمود.

معاون مالی وزیر امور مالی و دارایی در پاسخ به این سوال که سود 18 درصدی برای مستاجران زیاد نیست، توضیح داد: به هر حال کاچی به از هیچی است و می دانیم که به مستاجران فشار وارد می گردد، اما در شرایط فعلی طرح خوبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تبدیل رهن به اجاره، بین 30 تا 36 درصد است؛ به این معنا که هر یک میلیون تومان، 30 هزار تومان بوده و در مجموع یک سال، برای مستاجران 360 هزار تومان تمام می گردد؛ پس اگر مستاجر وام 18 درصد به صورت سالانه بگیرد، بهتر از پرداخت اجاره با نرخ 36 درصد است.

دهقان دهنوی تاکید نمود: اگر این وام قرض الحسنه بود و منابع ارزان قیمت پیدا می کردیم، طرح بسیار خوبی می شد؛ اما با توجه به اینکه منابع نداشتیم و می خواستیم از بازار این منابع را تامین کنیم؛ راهی جز این نبود که نرخ 18 و یا حتی بیشتر بر آن اعمال گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 815

به "جزئیات جدید وام اجاره مسکن ، نرخ سود وام چقدر خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید وام اجاره مسکن ، نرخ سود وام چقدر خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید