خبرنگاران بخش خصوصی 88 هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری صنعتی کرد

به گزارش وبلاگ واحدی، ساری - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که از شروع فعالیت دولت تدبیر و امید تا به امروز حدود 88 هزار و 390 میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی در حوزه صنعت و معدن مازندران جذب شد.

خبرنگاران بخش خصوصی 88 هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری صنعتی کرد

به گزارش خبرنگاران ، حسینعلی قوانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری اضافه کرد : در مجموع در این مدت حدود یکهزار و 800 واحد فراوریی و صنعتی در استان به بهره برداری رسید که برای افزون بر 30 هزار نفر شغل ایجاد کرد.

وی با اعلام این که در امسال هم تا به امروز افزون بر 31 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در مازندران از سوی بخش خصوصی به بازنشست ، پیش بینی کرد که تا خاتمه امسال این حجم سرمایه گذاری به حدود 40 هزار میلیارد ریال برسد.

قوانلو گفت : در مجموع میزان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران در دولت تدبیر و امید حدود 140 درصد نسبت به دولت نهم و دهم افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد : در حال حاضر نیز حدود 20 هزار میلیارد ریال طرح های فراوریی و صنعتی در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اجرا است و پیش بینی می گردد با بهره برداری از آنها حدود 2 هزار شغل جدید ایجاد گردد.

رییس سازمان صنعت مازندران کوچک بودن واحدهای صنعتی و پایین بودن میزان سرمایه گذاری را از مسائل صنعتی شدن این استان برشمرد و گفت : مازندران با وجود این که از لحاظ تعداد واحدهای فراوریی و صنعتی رتبه هفتم کشور را دارد ، از لحاظ سرمایه گذاری رتبه 16 را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام این که تنها 4.5 درصد از واحدهای فراوریی و صنعتی مازندران دارای بیشتر از 100 نفر کارگر هستند که واحد عظیم صنعتی محسوب می شوند ، اضافه کرد که وزارت صنعت در سال های اخیر راه اندازی واحدهای فراوریی و صنعتی عظیم با حجم سرمایه گذاری بالا را در مازندران در دستور کار قرار داده است.

قوانلو یکی از ویژگی های صنایع مازندران را فعالیت 42 درصد آنها در زمینه صنایع غذایی دانست و گفت که به همین خاطر کرونا نتوانست بر این صنایع تاثیر منفی بگذارد و حتی روزهای خوب فراوری خود را سپری می نمایند.

افتتاح 12 واحد صنعتی در دهه فجر

رییس سازمان صنعت مازندران همچنین گفت که همزمان با دهه فجر امسال نیز 12 واحد فراوریی و صنعتی در استان با اعتباری افزون بر 10 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم این صنایع را حدود 600 نفر اظهار داشت.

قوانلو از خاتمهه صادراتی مرکباب با اعتبار حدوی چهار هزار میلیارد ریال و لوله پروفیل به عنوان دو واحد صنعتی عظیم استان نام برد که در دهه فجر بهره برداری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1602

به "خبرنگاران بخش خصوصی 88 هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری صنعتی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش خصوصی 88 هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری صنعتی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید