خبرنگاران سه دستگاه سنجش آلاینده هوا در لرستان تامین شد

به گزارش وبلاگ واحدی، خرم آباد - خبرنگاران - مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه دستگاه سنجش آلاینده های هوا برای استان خریداری شده است و به زودی در شهرهایی با میزان آلودگی بیشتر نصب و راه اندازی می گردد.

خبرنگاران سه دستگاه سنجش آلاینده هوا در لرستان تامین شد

به گزارش خبرنگاران ستایش دیرکوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این دستگاه ها به منظور آنالیز و نظارت دقیق تر شرایط آلودگی هوای استان خریداری شده اند.

وی اضافه نمود: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان یک دستگاه ناظر تمامی جوانب بهداشت محیطی را رصد می نماید و هرچند تامین سلامت هوا، وظیفه ذاتی سازمان محیط زیست است اما اقدامات نظارتی خود را با امکانات و تجهیزات جدید و مدرن انجام می دهیم.

دیرکوند با تاکید بر اینکه میزان آلودگی هوا یکی از شاخص های مهم بهداشت است بیان کرد: با افزایش تعداد کارگاه های صنعتی، شیمیایی و خودرو در کشور و استان، میزان آلودگی هوا افزایش یافته است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: 35 دستگاه تصفیه هوا برای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان نیز تامین شده است.

دیرکوند اعلام کرد: این دستگاه ها به منظور برطرف آلاینده های شیمیایی میکروبی و همچنین گرد و غبار بیمارستان ها خریداری شده است و هریک قابلیت تصفیه 350 مترمکعب هوا را در ساعت دارد.

وی با بیان اینکه هر دستگاه تصفیه هوا مساحتی به اندازه 250 مترمربع را پوشش می دهد بیان کرد: این دستگاه ها قابلیت حمل و نقل دارند و می توان در شرایط ویژه آن را بین بخش های مختلف بیمارستان جا به جا کرد.

دیرکوند با اشاره به اینکه فضای محیط های بیمارستانی بار آلودگی میکروبی بالایی دارد ادامه داد: تصفیه هوای این مکان ها اقدام بهداشتی مهمی محسوب می گردد چراکه آلودگی با شیوع ویروس کرونا و افزایش بار مراجعات بیماران کرونایی، تشدید شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1649

به "خبرنگاران سه دستگاه سنجش آلاینده هوا در لرستان تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه دستگاه سنجش آلاینده هوا در لرستان تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید