دام، طیور و چرم صاحب کانون های دانش و صنعت شدند

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری در نشست کمیسیون راهبری کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار گفت: یکی از بنیادی ترین ماموریت های کانون ها رسوخ فناوری به بخش و صنف مرتبط با آنها است.

دام، طیور و چرم صاحب کانون های دانش و صنعت شدند

وی با بیان اینکه در بخش دام و طیور نیز پتانسیل قابل توجهی برای فعالیت استارت اپ ها و شرکت های فناور وجود دارد، گفت: بعضی کانون ها توانسته اند که از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمایند، به نحوی که ما آنها را تا مرحله تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی همراهی کردیم.

وی ادمه داد: در صورت تاسیس کانون های نوآوری یا عرضه طرح های کلان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هیچ حمایتی فروگذار نخواهد کرد. نقطه قوت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه طیور و همچنین چرم نیز می تواند این موضوع باشد که قبلاً معاونت در این خصوص برنامه های بسیاری را اجرایی نموده است و شرکت های قوی دانش بنیان در بخش دام و طیور در حال فعالیت هستند.

صالحی گفت: از آنجا که صنعت دام و طیور نیازمند حضور فعال شرکت های دانش بنیان و فناور است تا امنیت غذایی در این بخش تامین گردد، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار دام و طیور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند، نقش هماهنگ نماینده بین سیاستگذار و بخش خصوصی را ایفا نماید.

ضرورت فعالیت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حوزه دام و طیور

همچنین محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در این نشست با توجه به اهمیت تاسیس زنجیره فراوری و ارزش در هر یک صنایع کشور، گفت: شاید رسالت کانون در رابطه با همین زنجیره ارزش معنی پیدا کند. موضوع امنیت غذایی در کشور مسئله حساسی است که باید به آن توجه ویژه نشان داده گردد. کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار دام و طیور هم به عنوان تشکلی نیمه خصوصی و دولتی می تواند نقشی کلیدی در این خصوص ایفا نماید.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری نیز در این نشست با اشاره به برنامه های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: دام و طیور از جمله اقلام مهم در سبد غذایی شهروندان است و تامین امنیت غذایی در این حوزه از همان ابتدا مورد تاکید معاونت بوده است. به همین دلیل تاسیس کانون در این صنف، می تواند کوشش ها برای توسعه فناوری و ارتقای همکاری شرکت های دانش بنیان و این صنعت را شدت بخشد.

همچنین در این نشست ، مقرر شد کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صنعت چرم نیز ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1833

به "دام، طیور و چرم صاحب کانون های دانش و صنعت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دام، طیور و چرم صاحب کانون های دانش و صنعت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید