دولت سودان: مجبوریم غرامت قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا را پرداخت کنیم

به گزارش وبلاگ واحدی، دولت سودان از گفت وگوی مستقیم با قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا برای پرداخت غرامت به آنان اطلاع داد.

دولت سودان: مجبوریم غرامت قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا را پرداخت کنیم

جهت دریافت خدمات اجرای انواع روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، سخنگوی رسمی دولت خارطوم گفت: دولت سودان با خانواده قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا وارد گفت وگو می گردد تا غرامت مناسبی به آنها پرداخت کند.

دادگاه آمریکا دوشنبه گذشته درخواست خانواده های قربانیان این انفجارها را مبنی بر پرداخت چهار میلیارد دلار غرامت به آنها را مورد بازنگری قرار داد و این درحالی است که وکیل دولت سودان درباره پرداخت این مبلغ توسط خارطوم ابراز تردید نموده است.

فیصل محمد صالح توضیح داد: سودان با خانواده قربانیان ناوشکن کول وارد مذاکره شد و غرامت مناسبی به آنها پرداخت کرد. خارطوم همین شیوه را درباره قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا درکنیا و تانزانیا به کار می گیرد ، بنابراین نمایندگان قانونی دولت خارطوم در آمریکا با خانواده این قربانیان وارد مذاکره خواهند شد تا از این طریق غرامت معقولانه و در توان سودان به آنها پرداخته گردد.

به نوشته این روزنامه سودانی، وکیلان دولت سودان دوهفته قبل به وسیله مذاکره با خانواده های قربانیان انفجار ناوشکن کول و پرداخت 30 میلیون دلار به آنها توانستند رضایت شان را جلب نمایند.

سخنگوی دولت خارطوم گفت: دولت و ملت سودان در انفجار این سفارتخانه ها مقصر نیستند، اما خارطوم مجبور است، حکم دادگاه آمریکا در مورد پرداخت غرامت به قربانیان این انفجارها را اجرا کند چرا که اجرای این حکم یکی از شرایط حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریستی آمریکاست.

ناوشکن کول در 12 اکتبر سال 2000 هدف عملیات تروریستی شبکه القاعده نهاده شد که در اثر آن 17 ملوان کشته و 39 نفر دیگر مجروح شدند.

سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا نیز توسط شبکه القاعده هدف عملیات تروریستی نهاده شد.

دولت آمریکا خارطوم را به همکاری با القاعده در انفجار ناوشکن کول، سفارتخانه های این کشور در کنیا و تانزانیا متهم نموده است.

خبر دیگری از سودان حاکی است جنبش مردمی به رهبری عبدالعزیر الحلو و ائتلاف ملی سودان توافقنامه سیاسی امضا نموده اند مبنی بر اینکه قانون اساسی آینده سودان بر موضوع لائیک و جدایی دین از حکومت باشد.

این دو گروه با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: پس از تدوین قانون اساسی باید این قانون به همه پرسی گذاشته گردد تا دموکراسی در کشور رعایت گردد.

در این بیانیه آمده است: مشخص سرنوشت یکی از حقوق مسلم در دموکراسی است و فرایند مذاکرات صلح جنبش مردمی با دولت خارطوم بر اساس اصول لائیک بوده و این جنبش تأکید دارد چنانچه دولت سودان مطالبات آنها را نپذیرد خواهان برگزاری همه پرسی برای مشخص سرنوشت منطقه نیل آبی و جنوب کردفان می گردد.

جنبش مردمی و ائتلاف ملی سودان با تأکید بر پایبندی خود به وحدت ارضی سودان اعلام کردند: این پایبندی مشروط بر آن است که عدالت ، آزادی، صلح و برابری سراسر کشور را فرا بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 871

به "دولت سودان: مجبوریم غرامت قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا را پرداخت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سودان: مجبوریم غرامت قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا را پرداخت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید