روسیه و ترکیه باید به مداخله نظامی در لیبی سرانجام دهند

به گزارش وبلاگ واحدی، ریچارد میلز سفیر موقت ایالات متحده در سازمان ملل متحد از دولتهای روسیه، ترکیه و امارات متحده عربی خواست تا هرچه سریعتر مداخله نظامی در لیبی را متوقف نمایند.

روسیه و ترکیه باید به مداخله نظامی در لیبی سرانجام دهند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران و به نقل از الجزیره، ریچارد میلز سفیر موقت ایالات متحده در سازمان ملل روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت پیرامون لیبی خواهان خروج فوری نیرو های نظامی روسیه و ترکیه از خاک این کشور شد.

این درخواست آمریکا در حالی مطرح شد که به ادعای واشنگتن، روسیه و ترکیه به ضرب الاجل معین شده برای خروج از خاک لیبی عمل نکردند.

لازم به ذکر است که طبق آتش بس منعقده در اکتبر سال 2020، نیرو های نظامی و نیرو های مزدور باید ظرف سه ماه از خاک لیبی خارج می شدند.

این ضرب الاجل روز شنبه به سرانجام رسید، اما هیچ گونه خروج نیرو ها اعلام یا مشاهده نشد.

میلز در نشست شورای امنیت گفت: ما از تمام طرف های خارجی از جمله روسیه، ترکیه و امارات متحده عربی می خواهیم که به حق حاکمیت لیبی احترام بگذارند و هرچه سریع تر به مداخله نظامی در لیبی سرانجام دهند.

میلز در ادامه اضافه کرد: طبق توافقنامه آتش بس [منعقده در]اکتبر، ما از ترکیه و روسیه می خواهیم که فوراً نیرو های خود و نیرو های مزدور خارجی و نائبان نظامی را که در خاک لیبی به خدمت گرفته، تأمین اقتصادی نموده، مستقر و پشتیبانی نموده اند، از خاک این کشور خارج نمایند.

براساس توافق آتش بسی که سه ماه پیش با میانجی گری سازمان ملل بین گروه های درگیر در لیبی برقرار شد، تمامی نیرو های خارجی باید روز شنبه (23 ژانویه / 4‬ بهمن ماه) خاک این کشور از ترک می کردند؛ اما بعضی رسانه های آمریکایی همچون سی ان ان گزارش داده اند که این اتفاق رخ نداده است.

دولت وفاق ملی لیبی که در طرابلس مستقر است، از حمایت ترکیه برخوردار است و روسیه، امارات و مصر از نیرو های ژنرال خلیفه حفتر در شرق حمایت می نمایند.

تصاویر ماهواره ای پخش شده توسط شبکه خبری سی ان ان، سنگر هایی را به طول ده ها کیلومتر نشان می دهد که توسط نیرو های روسی در نزدیکی خط مقدم شهر سِرت حفر شده اند.

به گزارش این رسانه ها، به نظر می رسد که آنکارا و مسکو به عنوان نیرو های اصلی خارجی مستقر در لیبی قصد دارند تحت هرگونه توافق نهایی از منافع خود در این کشور دفاع نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1595

به "روسیه و ترکیه باید به مداخله نظامی در لیبی سرانجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و ترکیه باید به مداخله نظامی در لیبی سرانجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید