روسیه و چین خط لوله انتقال گاز احداث می نمایند

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: روسیه و چین کار احداث خط لوله جدید انتقال گاز را شروع نموده اند که دو کشور را به یکدیگر متصل خواهد نمود.

روسیه و چین خط لوله انتقال گاز احداث می نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، عملیات احداث خط لوله جدید انتقال گاز بین روسیه و چین با برگزاری مراسمی در شهر یاکوتسک در منطقه سیبری شروع شده است.

بر اساس این گزارش شرکت ملی نفت چین موسوم به سی ان پی سی موافقت خود را با خرید 400 میلیارد دلار گاز طبیعی از شرکت گازپروم روسیه اعلام نموده است.

روسیه میخواهد هر سال 38 میلیارد متر مکعب گاز در مدت 30 سال به چین صادر کند. این قرارداد موجب کاهش وابستگی روسیه به خریداران اروپایی خواهد شد. این در شرایطی است که اتحادیه اروپا تحریم های مالی را علیه روسیه اعمال نموده است.

در این مراسم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ژانگ گائولی معاون نخست وزیر چین حضور داشتند. معاون نخست وزیر چین در این مراسم گفت: چین ساخت این خط لوله در داخل مرزهای خود را در شش ماه نخست 2015 میلادی شروع خواهد نمود.

نخستین محموله گاز روسیه قرار است اوایل سال 2019 میلادی به چین صادر گردد. طی ده سال گذشته چین گاز مورد احتیاج خود را از کشورهای دیگری وارد نموده است. ترکمنستان هم اکنون بزرگترین تامین کننده گاز مورد احتیاج چین به شمار می رود. سال گذشته نیز چین واردات گاز طبیعی از میانمار را شروع نموده است.

چین بزرگترین شریک تجاری روسیه به شمار می رود و حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2013 میلادی به بیش از 90 میلیارد دلار رسیده است. دو کشور قصد دارند این رقم را طی 10 سال آینده به 200 میلیارد دلار افزایش دهند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 592

به "روسیه و چین خط لوله انتقال گاز احداث می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین خط لوله انتقال گاز احداث می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید