سایز شکم را در کوتاه ترین زمان، با 8 گام غذایی کم کنید!

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش زندگی امروزبا این حال نتایج تحقیقات شگفت انگیز است و نشان می دهد که شما می توانید با بهبود فرایند هضم و آنهم با تغییرات رژیم غذایی، در کوتاه ترین زمان، سایز شکم را کاهش دهید:

سایز شکم را در کوتاه ترین زمان، با 8 گام غذایی کم کنید!

اضافه کردن دو نوع فیبر به غذا: ابتلا به نفخ و در پی آن یبوست، شکم را متورم و عظیم می نماید. یک راه ساده برای از بین بردن یبوست، مصرف فیبر غذایی است. فیبر، روده ھا را خیلی زود به حرکت در می آورد و مواد زائد را که در شکم انباشته شده اند، تخلیه می نماید. اگر از دو نوع فیبر (یعنی فیبر محلول که در پسیلیوم وجود دارد و فیبر نامحلول که در سبوس یافت می گردد) ھمزمان استفاده گردد، تاثیر بھتری دارد. این فیبرھا دست به دست ھم داده و آب را وارد روده عظیم می نمایند و سرعت دفع را افزایش می دھند. در نتیجه شکم صاف تر شده و فرد احساس سبکی می نماید.

کاهش مصرف سدیم: سدیم موجود در نمک، باعث تجمع آب در بدن شده و شکم را عظیم می نماید. سدیم مصرفی بیشتر ما بیشتر از دو برابر مقداری است که بدن ما بدان احتیاج دارد. این در حالیست که ما به روزانه 1500 میلی گرم سدیم احتیاج داریم و نه بیشتر.

مصرف غذاهای حاوی پتاسیم: مواد غذایی غنی از پتاسیم مثل موز و سیب زمینی، به بدن یاری می نمایند تا آب اضافی را تخلیه کند. مایعات اضافی بدن تحت تاثیر دو نوع ماده معدنی قرار دارند، پتاسیم و سدیم. ھر وقت که تعادل این دو ماده معدنیدر بدن بر ھم بخورد، مایعات بدن ھم دستخوش تغییر می شوند. اگر سدیم از حد طبیعی بالاتر برود، آب در بدن، تجمع پیدا می نماید. برای حفظ تعادل سدیم و پتاسیم، می توان از این مواد غذایی استفاده کرد: یک عدد سیب زمینی میانه پخته شده با پوست، یک عدد موز میانه، یک عدد عنبه ھندی میانه، نصف فنجان اسفناج پخته شده، یک پرتقال میانه.

کاهش مصرف شیرین نماینده های مصنوعی: این شیرین نماینده ھا در بدن به طور ناقص ھضم می شوند. باکتری ھای موجود در روده، آنها را تخمیر می نمایند و در نتیجه باعث فراوری گاز و حتی اسھال می شوند. اگر بر روی برچسب ماده غذایی عناوینی مثل سوربیتول، مانیتول، زایلیتول و لاسیتول درج شده بود، بدین معنی است که شیرین نماینده مصنوعی دارد و باید از انتخاب آن اجتناب کنید.

نوشیدن مایعات کافی: نوشیدن مایعات کافی به روده ھا یاری می نماید تا با جذب آب بیشتر به روده، حرکت مواد زائد را سریع تر و آسان تر کند و از بروز یبوست، جلوگیری نماید. افرادی که مایعات کافی دریافت نمی نمایند، حتی اگر تمام کوشش خود را کرده و سایر نکات را ھم رعایت نمایند، در صاف کردن شکم و از بین بردن، نفخ و یبوست، چندان پیروز نخواھند بود. روزانه حداقل 8 لیوان مایعات بنوشید و از مواد غذایی سرشار از مایعات مثل میوه ھا و سبزیجات بهره ببرید. بھترین گزینه، آب است اما می توانید از سایر نوشیدنی ھا مثل شیر و آب میوه طبیعی ھم بهره ببرید.

اجتناب از مصرف نوشابه و آب نبات: ھوا به ھر طریقی که وارد دستگاه گوارش گردد، گاز فراوری کرده و باعث نفخ می گردد. خوردن و نوشیدن که با سرعت انجام گردد، ھمچنین نوشیدن مایعات به وسیله نی، مصرف آبنبات و جویدن آدامس، ھمگی باعث ورود ھوای زیاد به داخل دستگاه گوارش می شوند. پس سعی کنید که غذا با آرامش و با دھان بسته بجوید. به جای نوشابه از نوشیدنی ھای سبک تر مثل آب یا آب میوه طبیعی بهره ببرید و تا جایی که می توانید، آدامس نجویده و آبنبات نخورید.

مصرف ماست پروبیوتیک: تحقیقات نشان می دھند که عدم تعادل در باکتری ھای روده می تواند به کاھش حرکات روده و پف کردن شکم منجر گردد. اما ماست که حاوی باکتری ھای زنده مفید پروبیوتیک است، می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. باکتری های موجود در ماست به افزایش حرکات روده یاری می نماید و یبوست را از بین می برد.

اجتناب از مصرف بیش از حد محصولات خام: میوه ھا و سبزیجات تازه برای بدن بسیار مفید ھستند اما حجم زیادی از معده را اشغال می نمایند و باعث متورم شدن معده می شوند. برای برطرف این مشکل، به ھیچ وجه توصیه نمی گردد که میوه و سبزی را ترک کنید بلکه بھتر است که ھمه سھم میوه و سبزی روزانه خود را یکجا نخورید و آن را در طی روز تقسیم کنید.

منبع : آوای سلامت

منبع: زندگی روز
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1904

به "سایز شکم را در کوتاه ترین زمان، با 8 گام غذایی کم کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایز شکم را در کوتاه ترین زمان، با 8 گام غذایی کم کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید