تور ارزان استانبول: طرح ریلی اسلام آباد، تهران، استانبول افتتاح شد، عکس

به گزارش وبلاگ واحدی، ایرنا نوشت: طرح ریلی اسلام آبادـ تهران-استانبول موسوم به قطار کانتینربر اکو (ITI) امروز طی مراسمی با حضور وزیران امور خارجه و راه آهن پاکستان و بعلاوه سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با حرکت نخستین قطار باری ازسرگرفته شد.

تور ارزان استانبول: طرح ریلی اسلام آباد، تهران، استانبول افتتاح شد، عکس

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

سوت حرکت قطار باری اکو موسوم به طرح ریلی تهران-استانبول-اسلام آباد با حضور مقامات ارشد ایران، پاکستان و ترکیه پس از 10 سال توقف به صدا عایدی.

دراین مراسم که مقام های ارشد راه آهن پاکستان، وزارت بازرگانی، سفیران ایران و ترکیه، تاجیکستان، قزاقستان و نماینده سازمان همکاری های مالی (ECO) حضور داشتند، وزیر راه آهن پاکستان در سخنانی گفت: آغاز حرکت قطار کانتینری از پاکستان به ایران و ترکیه، رویای دیرینه کشورهای منطقه بود که دوباره به حقیقت پیوست.

وی با اشاره به تعهدات پاکستان برای تسریع در فرایند بازسازی و نوسازی خطوط ریلی در استان بلوچستان اضافه کرد: ازسرگیری قطار اکو گام بلندی در جهت تقویت ارتباطات منطقه ای و پیشبرد سیاست پاکستان برای پیوستگی مالی و تجاری با همسایگان و سایر کشورهای منطقه ای می باشد.

سناتور اعظم خان سواتی گفت: تقویت و توسعه همکاری های ریلی اکو می تواند به ثبات و صلح منطقه یاری موثری کند.

عبدالرزاق داود مشاور نخست پاکستان در امور بازرگانی نیز در مراسم افتتاح قطار اکو اظهارداشت: قطار اکو به عنوان یکی از موثرترین وسایط نقلیه می تواند در توسعه صادرات، واردات و مبادلات تجاری بین کشورهای عضو یاری موثری کند.

طول خط راه آهن اسلام آباد ـ تهران ـ استانبول 6500 کیلومتر است که 2570 کیلومتر آن در ایران، 2 هزار کیلومتر آن در ترکیه و حدود 1900 کیلومتر در خاک پاکستان است که زمان حرکت در این جهت کمتر از نصف حمل و نقل دریایی است و نسبت به جهت جاده ای امن تر و به صرفه نیز خواهد بود.

قطارباری کانتینری از پاکستان به مقصد استانبول به زاهدان می رسد، پس از ورود به این شهرخط ریلی زاهدان - کرمان کار خود را بطور رسمی آغاز می نماید.

در مراسم امروز وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ابراز خرسندی از ازسرگیری قطار کانتینربر اکو، گفت: این تحول مرحله تازه در برنامه پیشبرد سیاست ارتباطات منطقه ای و تجارت میان همسایگان و سایر کشورها است.

شاه محمود قریشی تاکید نمود: پیوستگی تجارت منطقه ای نیازمند شدید به طرح های مهمی مانند خط ریلی اسلام آباد-تهران-استانبول دارد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2067

به "تور ارزان استانبول: طرح ریلی اسلام آباد، تهران، استانبول افتتاح شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: طرح ریلی اسلام آباد، تهران، استانبول افتتاح شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید