عراق، ادعای کوشش بعضی گروه های سیاسی برای حفظ عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر

به گزارش وبلاگ واحدی، ادعای یک نماینده مبنی بر کوشش ها برای حفظ عادل عبدالمهدی به عنوان نخست وزیرتا زمان برگزاری انتخابات، تاکید یکی از اعضای فراکسیون اقلیت اهل سنت درباره ضرورت وحدت گروه های سیاسی در شرایط حساس کنونی و فشار بعضی طرف ها بر الکاظمی از جمله خبرهای عراق است.

عراق، ادعای کوشش بعضی گروه های سیاسی برای حفظ عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صباح الکربولی از اعضای مهمترین گروه سیاسی اهل سنت موسوم به ائتلاف القوی العراقیه در مصاحبه با بغداد الیوم گفت در این شرایط حساس اجماع ملی و متحد شدن گروه های سیاسی امری لازم است. به ویژه اینکه پس از سقوط قیمت نفت، شیوع کرونا و خواسته های تظاهرات نمایندگان کشور شرایط سختی پیدا نموده است.

وی اضافه نمود نظام سیاسی در شرایط سرخوردگی قرارگرفته است و در دوره های گذشته نتوانسته است راهکار هایی حقیقی ارائه کند

ادعای کوشش بعضی طرف های برای حفظ عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر

از سوی دیگر باسم خشان از نمایندگان مجلس عراق در مصاحبه با بغداد الیوم ادعا نموده است بعضی گروه های سیاسی کوشش می نمایند تا عادل عبد الهدی نخست وزیر مستعفی عراق همچنان در قدرت ابقا گردد.

وی اضافه نمود این خواسته گروه های سیاسی کُرد است که امتیازات و دستاوردهایی بی سابقه را در دوره عادل عبد المهدی به دست آورده اند.

به ادعای وی، ائتلاف الفتح، ائتلاف سائرون و نیز ائتلاف القوی العراقیه خواهان ابقای عبد المهدی هستند.

خشان اضافه نمود عادل عبد المهدی هم به دنبال این است که برای مدت بیشتری نخست وزیر باشد. او با اختیارات کامل مشغول به فعالیت است

خبر دیگر اینکه ائتلاف مجلسی النصر از وجود فشارهایی علیه مصطفی الکاظمی از سوی گروه های سیاسی برای به دست آوردن بعضی پست های وزارتی اطلاع داد و اضافه نمود همه گروه ها سهم خود را می خواهند.

خاطر نشان می گردد برهم صالح رئیس جمهور عراق روز پنجشنبه 21 فروردین و در پی انصراف عدنان الزرفی از تشکیل دولت جدید، این ماموریت را به مصطفی الکاظمی محول کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1120

به "عراق، ادعای کوشش بعضی گروه های سیاسی برای حفظ عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ادعای کوشش بعضی گروه های سیاسی برای حفظ عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید