عواقب اقامت بیش از حد در حوزه کشورهای شینگن چیست؟

به گزارش وبلاگ واحدی، دریافت ویزای شینگن هرگز آسان نیست و مدارک بسیاری وجود دارد که باید آن ها را آماده کنید. سپس مرحله مصاحبه و بعد از آن مرحله انتظار جهت پیش روی فرایند ویزا وجود دارد. با این حال پس از دریافت ویزا احساس رضایت خواهید کرد و به این باور خواهید رسید که همه چیز ارزش انتظار را داشته است. از نظر بسیاری مدت زمان 90 روز در هر شش ماه زمان کافی برای سپری کردن در حوزه شینگن به نظر می رسد و بعضی دیگر ویزایی دریافت می نمایند که مدت زمان انقضاء آن کوتاه تر باشد. با این حال با سرانجام یافتن اعتبار ویزا شینگن بسیاری از دارندگان ویزا وسوسه می شوند که مدت زمان طولانی تری در این حوزه بمانند و این سوال را از خود می پرسند: اقامت بیش از حد در حوزه شینگن چه عواقبی برای من خواهد داشت؟ اگر قصد دارید این کار را بکنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

عواقب اقامت بیش از حد در حوزه کشورهای شینگن چیست؟

عواقب اقامت بیش از حد در حوزه شینگن

اولین چیزی که باید بدانید این است که اقامت بیش از حد مجاز در حوزه شینگن داشته باشید هیچ وقت از توجه دور نخواهد ماند. مقامات مهاجرت حوزه شینگن ورود و خروج تمام مسافرین را در پایگاه های داده خود ثبت می نمایند و هرگونه اقامت بیش از حد مجاز، حتی فقط برای یک روز، گزارش می گردد.

دوما، عمدی یا غیر عمدی، اقامت غیر قانونی در شینگن بدون جریمه نیست. جریمه هایی همچون تبعید اخراج از حوزه یا حتی ممنوعیت ورود به حوزه شینگن برای مدت معینی می تواند باشد.

در نهایت و از همه مهم تر، فرقی نمی نماید که شما با ویزای شینگن وارد این حوزه شدید یا تبعه کشوری هستید که از صدور ویزا به شما چشم پوشی شده است. در هر صورت شما مجاز به ماندن بیش از 90 روز در بازه زمانی 180 روز در این حوزه نیستید.

علیرغم این که هیچ مجازات مشترکی برای همه کشورهای عضو شینگن برای افرادی که بیش از حد در این حوزه حاضر شدند، وجود ندارد ، هر یک از کشورها مجازات مختلفی را اعمال می نمایند. در ادامه مطلب به آنالیز آن ها می پردازیم.

اخراج در صورت اقامت بیش از حد در حوزه شینگن

اگر به طور غیرقانونی و بیش از حد مجاز در اروپا اقامت کنید بدون هیچ تردیدی به کشور خود تبعید خواهید شد. مراحل اخراج به پفراینده شما و کشوری که در زمان اقامت غیر قانونی حضور دارید، بستگی دارد و ممکن است بلافاصله و طی چند ساعت یا پس از چند روز از کشور اخراج شوید.

از طرف دیگر، در اقامت بیش از حد در حوزه شینگن فعالیت های پولی داشته باشید به احتمال بالا بازداشت می شوید و در انتظار محاکمه خود خواهید نشست. اگر به عنوان مقصر شناخته شوید زندانی و یا مبلغ جریمه هنگفتی را باید پرداخت کنید و پس از سپری کردن دوره زندان به کشور خود تبعید خواهید شد و ورود به حوزه شینگن برای مدت زمان معینی برای شما ممنوع خواهد شد.

اگر خوش شانس باشید که در یکی از کشور هایی که قوانین مجازات آسانی نسبت به متخلفان دارد حضور داشته باشید، ممکن است بدون دریافت مجازات دیگری بتوانید از کشور خارج شوید.

جریمه نقدی در صورت اقامت غیر مجاز

جریمه نقدی متداول ترین شکل مجازات در صورت اقامت بیش از حد در حوزه شینگن است. بسته به کشور های عضو شینگن میزان جریمه های نقدی نیز می تواند متفاوت باشد. اگر مدت زمان طولانی به طور غیرقانونی در حوزه شینگن بمانید گذشته از جریمه ای که برای شما اعمال می گردد از ورود به منطقه شینگن نیز برای مدت معینی یا حتی برای همواره منع خواهید شد.

ممنوعیت ورود به حوزه شینگن

حتی اگر بدون جریمه و ممنوعیتی به کشور خود بر گشت ، باید بدانید که اقامت بیش از حد در حوزه شینگن باعث ایجاد مسائلی برای ورود مجدد به این حوزه خواهد شد. تمام افرادی که قبلا اقامت غیر مجاز داشتند، بدون در نظر دریافت این موضوع که آخرین بار در کدام کشور اقامت داشتند، تحت کنترل خواهند بود. بنابراین در دریافت ویزای شینگن مجدد یا عبور از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا با مسائلی روبرو خواهند شد.

ممنوعیت ورود افراد به حوزه شینگن معمولاً برای افرادی است که اقامت بیش از حد در حوزه شینگن داشته که در عین حال مشغول به کار بوده یا فعالیت های غیرقانونی دیگری داشتند. این موضوع می تواند شخص را برای مدت سه سال و یا بیشتر از ورود به هر یک از کشورهای عضو حوزه شینگن منع کند.

در چه صورتی اقامت بیش از حد مجاز عواقبی نخواهد داشت؟

مواردی نیز وجود دارد که افراد در صورت اقامت بیش از حد در حوزه شینگن با مسئله ای برخورد نخواهند کرد. اگر کودک یا شخصی که به دلیل بیماری یا ناتوانی قادر به مسافرت بدون سرپرست نیست احتمالاً عواقب خاصی برای این افراد وجود نخواهد داشت.

از طرف دیگر اگر در هنگام حضور در حوزه شینگن تصادف یا بیماری پیش بینی نشده روبرو شدید، یا در شرایطی قرار دارید که به شما اجازه سفر به کشور مبدا خود را نمی دهد، توصیه می گردد درخواست تمدید ویزای شینگن کنید.

برای اقامت بیش از حد در حوزه شینگن چه باید کرد؟

به هر حال 26 کشور عضو حوزه شینگن هستند که گنجاندن این تعداد برای سفر در 90 روز مقداری سخت به نظر می رسد و در واقع به طور متوسط 3.4 روز در هر کشور باید بگذرانید. پس اگر دوست دارید بیش از 90 اقامت در حوزه شینگن داشته باشید و مسافرت طولانی تر داشته باشید یا حتی کار کنید و زبان جدید یاد بگیرید گزینه ویزا توریستی 90 روزه برای این کار مناسب نیست.

اقامت بیش از 90 روز در حوزه شینگن کار آسانی نیست. ولی اول باید قوانین را به خوبی یاد بگیرید. قانون می گوید که شما نمی توانید بیش از 90 روز در این حوزه بمانید و اقامت بیش از حد در حوزه شینگن عواقبی با خود به همراه خواهد داشت و این عواقب شامل جریمه، اخراج از کشور و حتی در شرایطی بازداشت نیز می باشد.

با این حال اجرای قانون مجازات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. کشور هایی مانند آلمان، هلند، لهستان، سوییس و کشور های اسکاندیناوی همگی قوانین بسیار سفت و سختی نسبت به اقامت بیش از حد دارند. در مقابل کشور هایی چون ایتالیا، یونان، فرانسه و اسپانیا قوانین نرم تری نسبت کشور های شمال اروپا دارند. حال اگر مایل باشید در اروپا و حوزه شینگن بیش از 90 روز بمانید گزینه هایی در پیش رو دارید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1- ویزای کار | Work Holiday Visa

دریافت ویزای کار آسان ترین و بهترین راه برای اقامت طولانی مدت است حتی اگر مایل نباشید که کار کنید. شهفرایندان کشور استرالیا، کانادا و نیوزلند (و اغلب کره جنوبی و ژاپن) واجد شرایط ویزای کار یک تا دو ساله از اکثر کشورهای شینگن هستند. متقاضیان باید از یک کشور خاص برای این ویزا درخواست نمایند و از 30 سال جوان تر باشند. البته در برخی موارد مانند کانادایی هایی که در سوئیس کار می نمایند، می توانند 35 سال سن داشته باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به منظور درخواست ویزای کار به وب سایت رسمی همان کشور مراجعه کنید.

2- ویزای طولانی مدت | Long-term Stay Visa

فرانسه ویزای طولانی مدت تا یک سال ارائه می دهد و فرایند درخواست ویزا تا یک ماه طول می کشد. به گفته سفارت فرانسه ویزای ویزیتور (یا ویزای D) به شما اجازه می دهد وارد فرانسه شوید و بیش از سه ماه در آن جا اقامت کنید. دارندگان ویزای طولانی مدت با توجه به اعتبار ویزا و هدف تا 12 ماه اجازه اقامت در فرانسه خواهند داشت. برای دریافت ویزای طولانی مدت باید حتما از سفارت فرانسه کشور اقامت خود وقت بگیرید. برای دریافت وقت و اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی سفارت فرانسه در ایران سر بزنید.

3- ویزا دانشجویی | Student Visa

تمام کشورهای حوزه شینگن ویزای دانشجویی صادر می نماید اما این کار منوط بر پذیرش شما در یکی از دانشگاه های رسمی و شناخته شده اروپایی است. برای شرکت در کلاس ها باید شهریه دانشگاهی پرداخت کنید اما دریافت ویزا دانشجویی شما تضمین شده خواهد بود.

4- ویزای فریلنسری | Freelancer Visa

کشورهایی در اروپا وجود دارد که ویزای فریلنسری به افراد فعال در حوزه دیجیتال ارائه می دهد. فرایند دریافت این ویزا نسبت به ویزای توریستی کمی پیچیده تر است و برای کسانی است که در واقع قصد زندگی کردن در اروپا را دارند. اگر ویزای توریست 90 روزه شما رو به خاتمه است و قصد تمدید ویزای خود دارید به احتمال بالا ویزای شما رد گردد اما ویزای فریلنسری شما فرایند خود را طی کند. این کار به تنهایی مدت زمان اقامت شما را تمدید خواهد نمود تا شما مدارک مورد احتیاج خود را به مراجع مورد نظر تحویل دهید.

به طور مثال، کشور آلمان بهترین کشور در زمینه ارائه ویزای فریلنسری است. اگر فریلنسر هستید و یا به کار هنری مشغول هستید و نوعی از درآمد را دارید این ویزا بهترین گزینه برای اقامت بیشتر در حوزه شینگن است. برای اقدام به دریافت این ویزا باید زمانی که در آلمان هستید اقدام کنید . فرایند آن حدودا یک هفته طول می کشد. مدارک مورد نظر را آماده کنید و اقدام به دریافت ویزا فریلنسری نمایید.

بیشتر مردم اقدام به اقامت بیش از حد در حوزه شینگن می نمایند چون فکر می نمایند اعتبار ویزا و مدت زمان معتبر جهت اقامت در همه کشور ها یکی است و تفاوت ها را درک نمی نمایند همین باعث بروز مسائل متعددی برای آن ها می گردد. ما در این مطلب سعی کردیم تا از عواقب اقامت غیر قانونی صحبت کنیم و راه چاره هایی برای افرادی که مایل هستند بیش از 90 روز در اروپا اقامت داشته باشند نوشتیم. اگر تجربه حضور در اروپا و حوزه شینگن را دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 693

به "عواقب اقامت بیش از حد در حوزه کشورهای شینگن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواقب اقامت بیش از حد در حوزه کشورهای شینگن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید