مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت اول)

به گزارش وبلاگ واحدی، بینندگان عزیز سلام. خوش آمدید به برنامه امروز ما. همونطور که میدانید امروز در مورد تحصیل در آلمان صحبت خواهیم کرد. کارشناس امروز ما خانم کاترینا ماچکه هستند. کارشناس تحصیل در آلمان در موسسه DAAD (موسسه مبادلات آکادمیک آلمان).

مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت اول)

سوال

بیشتر سوالهایی که شما فرستاده بودید این بود که ما در ایران و یا افغانستان تحصیل کردیم و اینجا چه جور می توانیم ادامه تحصیل دهیم.

سوال آقای شمایل را می خوانیم که نوشته من در افغانستان حقوق و علوم سیاسی خواندم، اسناد و مدارک تحصیلی ام هست. میخواهم ادامه تحصیل بدهم، مستری بخوانم، پناهنده هستم و تا حالا مصاحبه نیامدم، نمیدانم به کجا مراجعه کنم.

پاسخ

خانوم کاترینا شما چه قبول شده باشید و چه قبول نشده باشید و مصاحبه نشده باشید می توانید در آلمان تحصیل کنید یعنی این اجازه را دارید، و بهترین راه اینه که اگر شما در کشور خودتون تحصیل کردید و مدارکش را دارید، اینجا در دانشگاه به International office بروید. هر دانشگاهی این دفتر را دارد و اونجا می توانید مدارکتان را بدهید و ببینید چکار می توانید انجام دهید.

اولا از آخر شروع کنیم به قبل. میگن که سطح زبانتان تقریبا باید در سطح C1 باشه. بین B2 و C1 که میگن بیشتر به طرف C1 میره و باید در این سطح بتوانید که امتحانات را بدهید Test-DaF و DSH امتحانات دیگه ولی این دوتا در واقع رایج ترین هستند و بعد شما می توانید اگر در کشور خودتان bachelor را گرفتید و اینجا میخواهید master را بگیرین در همین international office مراجعه کنید و اونجا ببینید که چه شرایطی هست و چه امکاناتی هست برای رشته ای که شما تحصیل کردید.

خانوم کاترینا در آلمان در حدود 400 تا دانشگاه هست و 18000 رشته تحصیلی، برای همین شما باید در واقع اول تصمیم بگیرید که در چه رشته ای میخواهید ادامه بدهید و بعدش با مشاوره با این دفتر می توانید به رشته خود ادامه بدهید.

سوال

سوال بعدی هم تقریباً مشابه است. فردوس جلالی در افغانستان 4 ترم دندانپزشکی خوانده و اینجا میخواهد در آلمان ادامه تحصیل دهد، شرایط چیست؟

پاسخ

خانوم کاترینا دندانپزشکی یه ذزه شرایطش فرق می کند اولاً 5 درصد از متقاضیانی که در واقع میخواهند در این رشته باشند می توانند خارجی تبار باشند و پناهجو، در رشته های دیگه می توانند تا 10 درصد هم باشند و بعد شما می توانید در .... تقاضا بدهید برای تحصیل در رشته دندانپزشکی و مهم اینه که شما بدانید که حتما در دانشگاهی که شما می خواهید نباید جا برای شما باشد و شما باید برای دانشگاه های مختلفی در واقع تقاضا دهید که شاید به یک جا بتوانید وارد شوید و نکته بعدی هم این است که باید با دانشگاهتان صحبت کنید که این 4 ترمی که شما در افغانستان خواندید را اینجا می توانید مبادله کنید یا نه باید دوباره از اول شروع کنید. این را دانشگاه تصمیم می گیرد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1493

به "مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید