نخستین حادثه چهارشنبه سوری در یزد

به گزارش وبلاگ واحدی، سید حسین طباطبایی: این حادثه ساعت 14:37 امروز رخ داد که در آن انفجار ترقه، موجب تروما به چشم چپ یک پسر 12 ساله در یزد شد.

نخستین حادثه چهارشنبه سوری در یزد

مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت های پزشکی یزد گفت: چشم پسر بچه 12 ساله در نخستین حادثه چهارشنبه سوری استان بر اثر انفجار ترقه، آسیب دید.

به گزارش ایرنا؛ سید حسین طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: این حادثه ساعت 14:37 امروز رخ داد که در آن انفجار ترقه، موجب تروما به چشم چپ یک پسر 12 ساله در یزد شد.

وی اضافه کرد: این پسر بچه بعد از خروج از مدرسه و در مسیر منزل ترقه به چشمش برخورد می نماید و به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل می گردد.

مدیر روابط عمومی اورژانس یزد اظهار کرد: این حادثه در 20 متری اسکان جنب مرکز بهداشت رخ داد.

واژه چهارشنبه سوری از 2 واژه چهارشنبه به عنوان یکی از روزهای هفته و سوری به معنی سرخ ساخته شده است.

آتش بزرگی تا صبح زود و برآمدن خورشید روشن نگه داشته می گردد که این آتش معمولا در بعد از ظهر زمانی که مردم، آتش روشن می نمایند و از آن می پرند شروع می گردد و در زمان پریدن می خوانند زردی من از تو، سرخی تو از من در واقع این جمله نشانگر یک تطهیر و پاک سازی مذهبی است که واژه سوری به معنی سرخ به آن اشاره دارد.

متاسفانه این مراسم، طی سالهای اخیر از محتوای اصلی خود خارج شده و بعضی افراد با به خطر انداختن جان خود و دیگران، گاها چهارشنبه آخر سال را تلخ می نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2356

به "نخستین حادثه چهارشنبه سوری در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین حادثه چهارشنبه سوری در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید