هشدار سیل و اعلام شرایط قرمز ، روستاهای پر خطر این استان تخلیه شوند

به گزارش وبلاگ واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از صبح چهارشنبه تا صبح آدینه همه دستگاه های اجرایی باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند. فرمانداران باید روستاهایی را که امکان سیل در آنها وجود دارد، تخلیه نمایند.

هشدار سیل و اعلام شرایط قرمز ، روستاهای پر خطر این استان تخلیه شوند

به گزارش خبرنگاران، احمدرضا دالوند در جلسه مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان و اعلام شرایط قرمز در بعضی از نقاط استان، تاکید نمود: با توجه به ورود سامانه بارشی از صبح چهارشنبه تا صبح آدینه همه دستگاه های اجرایی باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

وی اعلام کرد: هواشناسی میانگین بارندگی را 40 تا 60 میلی متر عنوان نموده است، اما نکته اساسی احتمال بارش های نقطه ای بین 130 تا 160 میلی متر در پل دختر، رومشکان، کوهدشت، سپپددشت و جنوب خرم آباد، شهرستان چگنی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بارش های نقطه ای ممکن است منجر به بروز سیل و خسارت به این منطقه ها گردد، بنابراین باید همه دستگاه ها آمادگی لازم را داشته باشند و امکانات و تجهیزات را در منطقه ها پرخطر متمرکز نمایند.

دالوند اعلام کرد: نکته حائز اهمیت موضوع کاهش دما است که پس از بارش ها ممکن است به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند، بنابراین جهاد کشاورزی باید اطلاع رسانی و تمهیدات لازم را در این خصوص به کار گیرد.

وی تاکید نمود: ورود ریزگردها از روز سه شنبه به استان نیز از دیگر مواردی است که با آن روبرو هستیم، همین موضوع هم کاهش دید افقی را در پی دارد.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: تمام مدیران کل و فرمانداری تا روز شنبه باید در محل کار خود حاضر باشند، هیچ مدیری حق مرخصی و ماموریت ندارد.

دالوند تاکید نمود: همه امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی باید در اختیار مدیریت بحران قرار بگیرد و در صورت همکاری نکردن با آنها برخورد جدی صورت می گیرد.

وی با اشاره به هشدار سیل در بعضی منطقه ها، گفت: فرمانداران باید روستاهایی را که امکان سیل در آنها وجود دارد، تخلیه نمایند.

معاون عمرانی استانداری لرستان بعلاوه تاکید نمود: اماکن پر تردد گردشگری از جمله بیشه باید مسدود گردد، بعلاوه دفاتر گردشگری تمام تورهای خود را متوقف نمایند، با دفاتری که همکاری لازم را نداشته باشند، برخورد صورت می گیرد.

دالوند بر اطلاع رسانی به موقع به روستاییان و عشایر تاکید نمود و گفت: اولویت اول ما نجات جان شهروندان است، هم عشایر و هم دام های تنها باید به اماکن امن انتقال پیدا کند.

وی گفت: خطر جدی است و همه مدیران باید این هشدار را جدی بگیرند، اکنون موقع اقدام عملی است و همه باید در آماده باش کامل قرار بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2366

به "هشدار سیل و اعلام شرایط قرمز ، روستاهای پر خطر این استان تخلیه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیل و اعلام شرایط قرمز ، روستاهای پر خطر این استان تخلیه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید