پولادگر: خوشحالم با انتخاب فدراسیون جهانی افتخاری برای کشور کسب شد، امیدواریم لیگ تکواندو را در یک یا دو مرحله برگزار کنیم

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس فدراسیون تکواندو گفت: از ایران تنها یک نماینده در میان 9 نفر دعوت شده به دوره های سطح 3 ناظرین فدراسیون جهانی حضور داشت و بیشترخوشحال هستم افتخاری برای کشورمان کسب شد.

پولادگر: خوشحالم با انتخاب فدراسیون جهانی افتخاری برای کشور کسب شد، امیدواریم لیگ تکواندو را در یک یا دو مرحله برگزار کنیم

سیدمحمد پولادگر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص انتخابش به عنوان نماینده فنی سطح 3 فدراسیون دنیای برای نظارت در رویدادهای المپیک، مسابقات قاره ای و دنیای گفت: مهمترین سمت را در مسابقات بین المللی ناظرین فنی برعهده دارند. ناظرین فنی از طرف فدراسیون دنیای بر اجرای قوانین و رعایت تمام استاندارهای دنیای برگزاری مسابقات نظارت می نمایند.

وی توضیح داد: برای اولین بار در امسال فدراسیون دنیای ناظرین فنی را سطح بندی کرد و 9 نفر از ناظرین فنی را که در سالیان گذشته چندین بار در مسابقات نظارت داشتند را برای سطح 3 دعوت کرد. سطحی که بالاترین سطح نظارت فدراسیون دنیای برای حضور در رویدادهای G6 شامل مسابقات المپیک، دنیای، قاره ای و قهرمانی دنیا است. در میان این 9 نفره، افتخار داشتم به نماینده کشورمان در دوره سه روزه فدراسیون دنیای حضور داشته باشم. در سرانجام این دوره سه روز آنلاین که روزانه بین 4 تا 5:30 تدریس صورت گرفت نیز امتحان برگزار و خدا را شکر پیروز به کسب این درجه شدم.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به فشردگی این دوره ها بیان کرد: ناظر فنی بالاترین صندلی را در زمان برگزاری مسابقات دارند و حتی اگر جایی قانون مسکوت یا مبهم باشد، تصمیم ناظر فنی بالاترین تصمیم است که گرفته و اعمال می گردد. برهمین اساس برای حضور در این دوره ها باید به نکات و قوانین کامل مسلط بود و چون صندلی بسیار مهمی است، دوره های آن نیز طبیعتاً از سختی ویژه ای برخوردار است. فدراسیون دنیای با کاری که در این دوره ها انجام داد بر اهمیت ناظرین فنی تاکید نمود و بر مبنای این مهم نیز سطح بندی را انجام داد. امیدوارم به زودی مسابقات دوباره برگزار گردد و بتوانیم خدمت و یاری کنیم.

پولادگر در مورد اهمیت این انتخاب خاطر نشان کرد: از ایران تنها یک نماینده در میان 9 نفر دعوت شده به دوره های سطح 3 ناظرین فدراسیون دنیای حضور داشت و بیشتر خرسند هستم افتخاری برای کشورمان کسب شد. همه پیروزیت و صندلی ها ما وقتی ارزش پیدا می نماید که به کشور و وطن ما ویژگی و اهمیتی داده شد و بتوانیم نماینده شایسته ای از ایران در رویدادها باشیم. عرصه بین المللی عرصه بسیار مهمی است و دشمنان نظام اسلامی ایران همواره یکی از مهمترین اهداف شان حذف ایرانی ها از عرصه های بین المللی بوده است و حضور نمایندگان ایران در صحنه های بین المللی به منزله اقتدار، سربلندی و ارتقای صندلی کشورمان است.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد پیروزیت ایران با انتخاب حافظ مهدوی و سیروس رضایی در سطوح دیگر ناظرین بین المللی فدراسیون دنیای گفت: همواره یکی از اهداف ما کسب صندلی های بین المللی برای کسب اعتبار کشور در عرصه های بین المللی و قاره ای بوده است. خدا را شکر می کنیم بچه ها ما شایسته و توانا هستند. علاوه بر حضور این نفرات ما شاهد بودیم به تعداد مدرسین داخلی نیز دو نفر اضافه گردد و هادی افشار و حافظ مهدوی توانستند به عنوان مدرس فدراسیون دنیای نیز انتخاب شوند.

پولادگر تاکید نمود: این اتفاقات خیلی ارزشمند است و نشان می دهد صندلی فنی و علمی تکواندو ایران در سطح بین المللی صندلی مقبولی است و فدراسیون دنیای نیز این را می داند. یکی از عوامل و دلایل انتخاب فدراسیون تکواندو ایران در امسال به عنوان فدراسیون برتر فدراسیون دنیای پرداخت به ارتقا و بالابردن صندلی علمی تکواندو در ایران بود. خدا را شکر که قهرمانان، مربیان و متخصصین شایسته ای داریم که در عرصه دنیای نیز مورد توجه هستند و می توانند نماینده شایسته ای برای کشورمان در این عرصه ها باشند.

وی توضیح داد: امیدوارم برای کسب و حفظ صندلی های بین المللی در همه بخش ها و به خصوص حوزه های دیپلماسی همه نمایندگان کشورمان را حمایت کنیم. متاسفانه خیلی شاهد بودیم که به خاطر تنگ نظری و بی تدبیری کرسی های بین المللی را از دست دادیم و این نکته مهمی است. همه کسانی که به عنوان نماینده ایران در کرسی های بین المللی نیز حضور دارند، باید همواره یادشان بماند که این صندلی های فردی نیست بلکه صندلی آنها صندلی یک کشور است و همواره از صندلی مردم و کشور محافظت نمایند.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: یکی از اهداف ما کسب صندلی های بین المللی بوده که تا حدودی به آن دست پیدا کردیم و در آینده نیز کوشش بیشتری خواهیم داشت. هر چند به شدت از حضور ایرانی ها در عرصه های بین المللی جلوگیری می گردد و در این راه سنگ اندازی می گردد. متاسفانه برخی وقت ها این صندلی نیز کمتر حمایت می گردد. بارها شاهد بودم کشورهای همسایه عربی برای کسب این صندلی ها چه منابعی را هزینه و لابی هایی انجام می دهند، اما ما با صرف کمترین هزینه و به واسطه شایستگی نفراتی که در این عرصه داریم این صندلی را به دست می آوریم.

پولادگر در مورد شرایط ملی پوشان تکواندو کشورمان گفت: دوره تازه اردوهای تیم های تکواندو پسران، دختران و پاراتکواندو کشورمان از امروز شروع می گردد. در بدو اردو طبق دستورالعمل از همه نفرات تست PCR گرفته شد و تمامی نفرات 48 ساعت قرنطینه خواهند بود تا جواب تست آنها بیاید. بلافاصله بعد از جواب تست اردو را شروع می کنیم.

وی در مورد شانس تکواندو بانوان ایران برای کسب دو سهمیه ای قاره ای گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد و نهایت کوشش خود را انجام می دهیم تا دختران کشورمان نیز سهمیه المپیک را کسب نمایند.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد برگزاری لیگ های تکواندو گفت: در خیلی از رشته ها که شرایط سخت تری نسبت به تکواندو دارند لیگ های باشگاهی در حال اجرا است. ما نیز انشاالله بتوانیم لیگ را برگزار کنیم و امیدوار هستیم با برنامه سازمان لیگ بتوانیم مسابقات را طی یک یا دو مرحله قبل از سرانجام سال برگزار کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1494

به "پولادگر: خوشحالم با انتخاب فدراسیون جهانی افتخاری برای کشور کسب شد، امیدواریم لیگ تکواندو را در یک یا دو مرحله برگزار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولادگر: خوشحالم با انتخاب فدراسیون جهانی افتخاری برای کشور کسب شد، امیدواریم لیگ تکواندو را در یک یا دو مرحله برگزار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید