کشف یک سیارک خطرناک در نزدیکی زمین به وسیله تلسکوپ پیشرفته چین، عکس

به گزارش وبلاگ واحدی، تسنیم نوشت: تلسکوپ نقشه برداری آسمان چین، دو سیارک نزدیک به زمین را کشف کرد که یکی از این سیارک ها به عنوان یک سیارک بالقوه خطرناک طبقه بندی شده است.

کشف یک سیارک خطرناک در نزدیکی زمین به وسیله تلسکوپ پیشرفته چین، عکس

تلسکوپ میدان وسیع چین (WFST)که قادر به آنالیز کل آسمان از نیمکره شمالی است، دو سیارک نزدیک به زمین را کشف نموده است.

این دو جرم آسمانی برای نخستین بار در 18 نوامبر به وسیله تلسکوپ میدان دید گسترده (WFST) مشاهده شدند که در سپتامبر 2023 در استان چینگهای شمال غربی چین شروع به کار کرد. یکی از مراکز معتبر زیرنظر اتحادیه بین المللی نجوم، متعاقباً این دو کشف تلسکوپ را تأیید کرد و نام دو سیارک 2023 WX1 و 2023 WB2 را معین کرد.

2023 WX1 با قطر تقریبی 170 متر، به علت داشتن حداقل فاصله تقاطع مدار زمین 0.0416 واحد نجومی به عنوان یک سیارک بالقوه خطرناک طبقه بندی می گردد.

WFST با قطر 2.5 متر به طور مشترک به وسیله دانشگاه علم و صنعت چین و رصدخانه کوه بنفش آموزشگاه علوم چین ساخته شده است. این تلسکوپ دارای یک آینه 2.5 متری و یک دوربین با میدان دید وسیع است. هدف اصلی تلسکوپ مذکور، کاوش و نظارت بر رویدادهای نجومی پویا و انجام تحقیقات رصد نجومی است بعلاوه یکی از اهداف اصلی این تلسکوپ آنالیز اجرام منظومه شمسی است.

این تلسکوپ در پایگاه رصد نجومی لِنگ خو در استان چینگ خَی در شمال غربی چین واقع شده است. پایگاه لِنگ خو با ارتفاع میانه چهارهزار متر، با دارابودن ویژگی هایی چون پوشش کم گیاهی، بارندگی و آلودگی نوری ناچیز، یکی از برترین مکان های رصدخانه ای در منطقه اوراسیا است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آذر 1402 بروزرسانی: 10 آذر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2436

به "کشف یک سیارک خطرناک در نزدیکی زمین به وسیله تلسکوپ پیشرفته چین، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک سیارک خطرناک در نزدیکی زمین به وسیله تلسکوپ پیشرفته چین، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید