140 شرکت دانش بنیان به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند

به گزارش وبلاگ واحدی، در حال حاضر بیش از 140 شرکت دانش بنیان در حوزه آب مشغول فعالیت هستند تا به یاری آن ها توسعه فناوری ها در این حوزه با شتاب بیش تری انجام گردد.

140 شرکت دانش بنیان به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، مراکز رشد، شتابدهنده ها و کارخانه های نوآوری بخشی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور هستند که به مدد آن در حوزه های مختلف شاهد اتفاقات خوبی در کشور هستیم.

نوآوری­ها و محصولات فناورانه ای که از این زیست بوم خارج می گردد و هر کدام یکی از احتیاج های کشور را برطرف می نماید. اما در این میان شرکت های دانش بنیان با کوشش بی وقفه جوانان خلاق و مستعد، در کوشش هستند تا در این زیست بوم خلاقیت و نوآوری، حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

آب و فناوری های مرتبط با آن، یکی از حوزه هایی است که با ورود این شرکت ها، می تواند مسائل را با سرعت بیشتری برطرف کند. در حال حاضر بیش از 140 شرکت دانش بنیان در این حوزه مشغول فعالیت هستند تا به یاری آن ها توسعه فناوری ها در این حوزه با شتاب بیشتری انجام گردد.

بسته های آب شیرین کن با فناوری نوین در مناطق محروم و روستایی در استان های بوشهر و خوزستان، طراحی و ساخت قفس برای پرورش ماهی در دریا، توسعه فناوری های از راه دور آر اس، جی آی اس و اینترنت اشیاء در صنعت بیمه محصولات کشاورزی، توسعه و فراوری غشای سرامیکی به عنوان پیش تصفیه در واحد های آب شیرین کن کشور، توسعه و فراوری انبوه غشاء برای سیستم های اسمز معکوس، توسعه فناوری ­ها برای ساماندهی خشکه رود ها برای استحصال سیلاب ها، حفظ خاک و فراوری محصولات زراعی، باغی و شیلاتی، فراوری پمپ­ ها و مخازن تحت فشار برای سیستم­های آب­ شیرین کن، توسعه فراوری کاکتوس در مناطق خشک، بیابانی و خاک­های کم بازده برای فراوری علوفه و فرآورده­های جنبی، ساخت دستگاه­ها و تجهیزات مطالعات زمین ­شناسی، ساخت گلخانه دریایی با هدف استفاده از انرژی خورشیدی در فراوری آب شیرین و توسعه کشت تنها بخش کوچکی از فناوری هایی است که با همت این شرکت های فناور در کشور بومی می گردد. این شرکت ها با اقدامات خود، ارتقای سطح کیفی و رفاهی زندگی را به مناطق شهری و روستایی کشور هدیه می دهند.

ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای شتاب این راستا با اقدامات حمایتی درصدد شتاب فعالیت ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 837

به "140 شرکت دانش بنیان به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 شرکت دانش بنیان به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید