آرامش نسبی ایجاد شده، شکننده است، با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا برخورد می شود

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران/ایلام حفظ دستاوردهای حاصله نیازمند اجرای کامل دستورالعمل های ستاد کرونا است ، گفت: در جهت حفظ سلامت مردم هیچ اغماضی در برخورد با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا نخواهیم داشت.

آرامش نسبی ایجاد شده، شکننده است، با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا برخورد می شود

معروف بسطامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا آرامش نسبی ایجاد شده در استان را شکننده و خطرناک مطرح کرد و گفت: اگرچه خبرهای امیدوار کننده ای در خصوص همکاری خوب مردم و در نتیجه کاهش میزان ابتلا و فوتی ها در استان وجود دارد اما بایست مواظب بود که یک لحظه غفلت از کرونا دوباره ما را به روزهای بحرانی باز خواهد گرداند.

وی در دامه گفت: بنابراین در گام اول حفظ دستاوردهای حاصله مهم است و در گام دوم تداوم همراهی و همکاری مردم بایست ادامه پیدا کند.

وی اضافه نمود: البته اینجا بایست از احساس مسئولیت مردم و پای کار بودن مسئولان در اعمال و اجرای درست محدودیت ها تقدیر و تشکر کرد.

معاون استاندار ایلام با عنوان این مطلب که کاهش میزان ابتلا، بستری و فوتی ها به معنای پایان کرونا در استان نیست، تاکید کرد: اینجا لازم است محاسبه کنیم برای رسیدن به این شرایط چقدر خسارت و هزینه به بخش های مختلف وارد شده، جان چند نفر به خطر افتاده است و چقدر کسب و کار تعطیل شده و چند خانواده از کار بیکار شده است!

وی در ادامه گفت: در اینجا بایست بتوانیم به خوبی از این دستاورد ها محافظت کنیم که بهترین راه آن جدی دریافت کار تا بیرون رفتن کرونا از زندگی مردم است.

بسطامی در ادامه به عوامل تهدید کننده در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: اولین تهدید این است که احساس بکنیم همه چیز تمام شده است و شرایط را عادی فرض کنیم!

وی از حضور مردم در گردهمایی ها، مراسمات شادی و عزا، دور همی ها و شب نشینی ها بعنوان دومین تهدید کرونایی یاد کرد و گفت: یلدا در پیش است و مردم بر طبق سنت دیرینه خود دور هم جمع می شوند اما امروز عمل به این فرهنگ در این شرایط کرونایی بسیار خطرناک و مرگبار است که بایست از آن حذر کرد.

وی اضافه نمود: تهدید سوم متوجه بیماران زمینه ای و افراد سالخورده هست که در این شرایط بایست به شدت از آنها مواظبت کرد چراکه در صورت ابتلا شانس کمی برای زندگی خواهند داشت.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا بر لازم الاجرا بودن مصوبات و دستورالعمل های ستاد کرونا تاکید کرد و گفت: در اینجا نقش قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا بسیار مهم و حیاتی است و همینجا اعلام می دارم که همه افراد درگیر در این قرارگاه بایست با جدیت نظارت بر اجرای مصوبات را در دستور کار خود قرار بدهند.

وی با عنوان این مطلب که از روز شنبه نظارت ها و برخورد با عوامل نقض کننده مصوبات ستاد کرونا به شدت در دستور کار قرار می گیرد و در این جهت قصور از هیچ کسی پذیرفته نیست، گفت: نمی توانیم به خاطر عده ای قلیل جان و مال مردم به خطر بیافتد، بنابراین بایست در برخورد با مخلان سلامت مردم بی تعارف و بدون اغماض برخورد کرد.

معاون استاندار ایلام در پایان صحبت های خود گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا همه تصمیمات ستاد بایست خروجی واحد داشته باشد، بر این اساس هیچ دستگاه و ارگانی نمی تواند خارج از تصمیمات و مصوبات ستاد کرونا عمل، اظهار نظر و مصاحبه ای داشته باشد.

وی در ادامه ضمن اینکه از فضا سازی خوبی که در بحث مقابله با کرونا در سطح شهر ایلام توسط شهرداری ایجاد شده است تشکر کرد، گفت: فرمانداران استان بایست در آماده باش کامل باشند و با مدیریت واحد و بصورت متناظر تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا را در سطح شهرستان متبوع بطور کامل و با حساسیت بالا به اجرا برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1520

به "آرامش نسبی ایجاد شده، شکننده است، با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا برخورد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش نسبی ایجاد شده، شکننده است، با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا برخورد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید