آمادگی ایران برای همکاری با روسیه در حوزه هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، حمید فتاحی در دومین نشست کارگروه همکاری های ICT ایران و روسیه که به صورت آنلاین با حضور معاون وزیر توسعه دیجیتال روسیه برگزار گردید، علاقمندی ایران را برای همکاری مشترک در حوزه های هوش مصنوعی، دولت الکترونیک، شهر هوشمند و توسعه کسب و کارهای نوین با این کشور بیان کرد.

آمادگی ایران برای همکاری با روسیه در حوزه هوش مصنوعی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با اشاره به پاندمی کوید 19 در دنیا، گفت: کرونا همکاری کشورها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیش از گذشته به یک ضرورت تبدیل نموده است. اگر پیش از این کارشناسان این حوزه صحبت از انقلاب صنعتی چهارم و تحول دیجیتال می کردند امروز با فراگیر شدن این بیماری در سطح دنیا، همه مردم بیش از گذشته به تاثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پی برده اند.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و روسیه از فرایند رو به رشدی برخوردار بوده است، توضیح داد: وزارتخانه های دو طرف و وزرای ایران و روسیه جلسات متعددی در این حوزه داشتند که مهم ترین این اقدامات برگزاری اجلاس چهار جانبه ایران، روسیه، آذربایجان و ترکیه بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به توافقات خوبی که در این جلسات اجرا شده است، اضافه کرد: این جلسه مربوط به توافق وزیر ارتباطات ایران و وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه در فروردین سال 96 است که در نخستین دور این مصاحبه ها درباره کلیات مورد توافق به جمع بندی رسیدند. در نخستین جلسه، دو سند مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضایی به امضای طرفین رسید.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه 4 محور داشت، اضافه کرد: همکاری در زمینه مخابرات و سرویس های پستی و پست اقتصادی، همکاری در زمینه سرویس های ارتباطات و اقتصاد دیجیتال، همکاری در زمینه امنیت اطلاعات و همکاری در زمینه های آموزشی و پژوهشی، موضوعات محورهای این همکاری هستند.

به گفته فتاحی، توافق نامه در حوزه امنیت اطلاعات به مراحل پایانی خود رسیده است و دو طرف آماده امضای آن هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست کارگروه همکاری های ایران و روسیه در حوزه ICT، اضافه کرد: این جلسه در سه کمیته مخابرات و نظارت رادیویی، کمیته فناوری اطلاعات و کمیته امنیت اطلاعات برگزار می گردد و موضوعات مورد توافق در اسناد جداگانه ای برای امضا ارسال می گردد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به زمینه های بسیار برای همکاری دو طرف، گفت: هوش مصنوعی، دولت الکترونیک، شهر هوشمند و توسعه کسب و کارهای نوین موضوعاتی هستند که امکان همکاری وجود دارد و من از طرف دولت ایران اعلام می کنم در این زمینه ها آمادگی کامل برای همکاری داریم، همانطور که در دیدارهای قبلی وزرا نیز مورد تاکید بوده است.

وی اضافه کرد: بخشی از تفاهم های قبلی اجرایی شده و بخشی نیز احتیاج به آنالیز در لایه های کارشناسی دارد.

در این نشست ماکسیم پارشین معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه نیز با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های این کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: روسیه از سال 2018 یکی از محورهای توسعه خود را ایجاد فضای دیجیتال قرار داده است.

وی با اشاره به تجربیات بسیاری که در حوزه های الکترونیکی کردن دارند اعلام آمادگی کرد می توانیم این تجربیات را مانند حکمرانی الکترونیکی و شهرهای هوشمند با ایران به اشتراک بگذاریم.

پارشین، به مصاحبههای سازنده بین وزرای ایران و روسیه اشاره نمود و گفت: همچنین شرکت های تجاری و بخش خصوصی این کشور نیز علاقمند هستند با شرکت های ایرانی همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1336

به "آمادگی ایران برای همکاری با روسیه در حوزه هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای همکاری با روسیه در حوزه هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید