انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، تفاهم نامه امضا شد، زمان اجرا توافق نشد

به گزارش وبلاگ واحدی، تفاهم نامه انتقال آب دریای عمان به شرق ایران، امروز امضا شد، در فاز اول 100 هزار مترمکعب آب شیرین برای صنایع و شرب تا 1401 در اختیار ساحل نشینان مکران قرار می گیرد اما برروی زمان اجرای پروژه و اخذ مجوزهای آن هنوز توافق نهایی نشده است.

انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، تفاهم نامه امضا شد، زمان اجرا توافق نشد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران از چابهار، علیرضا رزم حسینی، محمد صادق معتمدیان و احمدعلی موهبتی استانداران سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان امروز عصر تفاهم نامه انتقال آب عمان به شرق را امضا کردند.

بر طبق این تفاهم نامه تا 1404، 228 میلیون مترمکعب آب برای سیستان و بلوچستان، 60 میلیون مترمکعب برای خراسان جنوبی و 110 میلیون مترمکعب هم برای خراسان رضوی شیرین می گردد و با خط لوله ا 1500 کیلومتری به سه استان منتقل می گردد تا برای شرب مردم و استفاده صنایع و مصرف کشاورزی مصرف گردد.

این پروژه شرکت های خصوصی عمدتا شرکت های معدنی شرق با توجه به احتیاج ویژه به آب تامین مالی خواهند کرد و دولت نقشی در تامین مالی پروژه نخواهد داشت

مجری طرح می گوید: با توجه به احتیاج مبرم چابهار و منطقه مکران به آب، در فاز صفر و اول سریع پروژه 100 متر مکعب آب تا 1401 در اختیار مردم و صنایع منطقه مکران و چابهار قرار می گیرد.

اسدی می افزاید: پروژه تا دهه فجر 40 روز آینده مجوزهای لازم را می گیرد و آغاز می گردد

با این حال اما معاون وزیر آب و آبفا وزیر نیرو می گوید: با توجه به احتیاج اساسی به اخذ مجوزهای زیست محیطی و طرح مالی شرکت ها برای تامین مالی پروژه بعید است پروژه تا دهه فجر اجرا گردد.

گزارش ویدویی مان را از نشست تفاهم نامه و عدم توافق برروی زمان اجرا ببینید.

سید امیرحسین عظیمی

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 839

به "انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، تفاهم نامه امضا شد، زمان اجرا توافق نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، تفاهم نامه امضا شد، زمان اجرا توافق نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید