قیمت واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در کلانشهر ها

به گزارش وبلاگ واحدی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در غیر از کلانشهر ها قیمت تمام شده مسکن در طرح اقدام ملی متری 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است گفت: در کلانشهر ها این رقم حداکثر 3.5 میلیون تومان خواهد شد.

قیمت واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در کلانشهر ها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده اتحادیه بین المللی راه آهن ها در جمع خبرنگاران درباره طرح اقدام ملی مسکن گفت: سامانه برای ثبت نام طرح اقدام ملی به صورت آزمایشی در کرمان اجرا شد و ثبت نام آزمایشی داشتیم تا سامانه تست گردد و معین گردد چه تمهیداتی برای ورود مردم به سامانه ضروری است.

اسلامی اضافه نمود: امروز 10 استان برای طرح اقدام ملی مسکن شروع شده و از روز شنبه سامانه در این 10 استان در دسترس مردم بود تا متوجه شوند چه شرایط و مدارکی برای ثبت نام ضروری است و مدارک خود را اسکن نمایند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از فردا سامانه در سه استان باز می گردد و به تدریج جلو می رویم تا بدین ترتیب هم سامانه تست گردد و هم استان به استان با توجه به پروژه ها اراضی آماده شده و قرارداد ها را منعقد کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین کار ما شناسایی متقاضیان واقعی است گفت: کار بعدی ما ارتباط دادن این متقاضیان واقعی به پروژه ها است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: در بعضی شهر ها ما کافی است به مردم فقط زمین دهیم و از لحاظ نقشه پشتیبانی کنیم و تسهیلات بدهیم تا خود خانه را بسازند و یا اینکه پروژه ها را به شرکت ها بدهیم و قرارداد ها را منعقد کنیم و مردم را به آن قرارداد متصل کنیم تا بتوانند عضو شوند و ثبت نام نمایند و طبق زمانبندی خانه را تحویل بگیرند.

اسلامی ادامه داد: در مدل سوم کسانی که زمین دارند خصوصا در بافت فرسوده پروانه ساخت رایگان و تسهیلات تا 50 درصد تخفیف می گیرند که تاکنون 20 هزار نفر در سامانه بافت فرسوده ثبت نام نموده و ما آن ها را به بانک معرفی نموده ایم.

وی اضافه نمود: همچنین صندوق پس انداز یکم نیز به طرح اقدام ملی مسکن وارد شده است.

اسلامی داد: قیمت ساخت هر متر مسکن در کلانشهر ها حداکثر 3.5 میلیون تومان و در غیر از کلانشهر ها 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: البته دهک های یک، دو و سه تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند و ما زمین رایگان بابت ساخت مسکن ارائه می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 684

به "قیمت واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در کلانشهر ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در کلانشهر ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید