نخستین مصوبه بورسی دولت سیزدهم

به گزارش وبلاگ واحدی، همزمان با نخستین حضور وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در جلسه شورای عالی بورس مقرر شد سهام عرضه شده به وسیله دولت در بازار سرمایه، بازارگردانی شوند.

نخستین مصوبه بورسی دولت سیزدهم

به گزارش ایسنا، امروز جلسه شورای عالی بورس برای نخستین مرتبه میزبان احسان خاندوزی بود که به اسم رئیس این شورا در جلسه مذکور حاضر شد.

به گفته محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در جلسه شورای عالی بورس که با حضور وزیر نو اقتصاد برگزار گردید مصوب شد تا از این پس طبق این مصوبه، سهامی که در مکانیسم عرضه اولیه به وسیله دولت در بورس عرضه می گردد، به وسیله صندوق توسعه بازار بازارگردانی گردد.

وی اضافه کرد: پیش از این، این عرضه ها بازارگردان نداشتند، اما در این جلسه تصویب شد تا ضمن اختصاص سهمیه ای از عرضه های اولیه دولت به صندوق توسعه بازار، این صندوق متعهد گردد که تا یک سال تعهدات بازارگردانی سهام عرضه اولیه دولت را برعهده بگیرد.

دهقان در گفت وگویی که با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه داشته خاطرنشان کرد: جلسه امروز اولین جلسه ای بود که با حضور وزیر نو اقتصاد برگزار گردید و در جریان آن ضمن معارفه اعضای شورا و بیان دغدغه آن ها در مورد بازار سرمایه، طبق روال جلسات شورای عالی بورس، گزارشی هم از شرایط بازار ارائه و نظرات اعضای شورا در مورد آن بیان شد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1915

به "نخستین مصوبه بورسی دولت سیزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مصوبه بورسی دولت سیزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید