یکپارچه سازی مدیریت داروخانه ها و شبکه سازی آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

به گزارش وبلاگ واحدی، مسئول شبکه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از شروع به کار پروژه شبکه یکپارچه مدیریت آزمایشگاه ها و شبکه یکپارچه داروخانه ها و مرکز اطلاعات دارویی این دانشگاه اطلاع داد.

یکپارچه سازی مدیریت داروخانه ها و شبکه سازی آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، همزمان با چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پروژه شبکه یکپارچه مدیریت آزمایشگاه ها (شیما)، شبکه یکپارچه داروخانه ها (شیدا) و مرکز اطلاعات دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران شروع به کار کرد.

تشکیل این شبکه ها در پروژه بهبود و ارتقاء بهره وری دانشگاه برنامه ریزی و مدیریت آن به دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه سپرده شد.

سیدعلی سبحانیان مسئول شبکه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: داروخانه های شهری و بیمارستانی این دانشگاه با هدف آموزش بهینه، تأمین دارو و بودجه بندی منسجم به صورت یکسان، منسجم و شبکه ای واحد با مدیریت یکپارچه کار خود را شروع می نماید.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برای آموزش های عملی نظیر یادگیری نسخه، مدل های مختلف نسخه و اعتبار نسخه به دانشجویان داروسازی و علوم دارویی احتیاج به گذراندن واحد و ساعات مشخصی در داروخانه ها دارند. از این رو سالهاست که دانشکده داروسازی با تأسیس و راه اندازی 3 داروخانه شهری و 3 داروخانه بیمارستانی موقعیت آموزش عملی دانشجویان را فراهم نموده است.

مسئول شبکه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: به منظور بهره برداری بیشتر و بهینه از شرایط موجود بنا به دستور و پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و با گذراندن جلسات و آنالیز های متعدد از امروز کلیه این داروخانه ها به صورت شبکه ای منسجم و با مدیریت مرکزی شروع به کار می نماید.

سیدعلی سبحانیان توضیح داد: در حال حاضر انبار مرکزی این شبکه با مساحتی بالغ بر 200 متر مربع و واقع در بیمارستان فرهیختگان برای توزیع متعادل به کلیه داروخانه های وابسته پیش بینی شده و کلیه خرید ها و مصرف ها زیر نظر یک سامانه واحد قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1626

به "یکپارچه سازی مدیریت داروخانه ها و شبکه سازی آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکپارچه سازی مدیریت داروخانه ها و شبکه سازی آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران"

1 دیدگاه

امید 23 اسفند 1399

تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال 92 در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند

پاسخ به امید
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید